Tänkte inreda kallvinden så jag har lite extra förvaringsyta för tomkartonger, resväskor, julsaker och massa annat som tar upp onödiga ytor som behövs till annat! Tänker mig även att man kan skaffa plastlådor som är täta där man kanske kan ha lite kläder (inte mina!)....

Idag är det bara en landgång utav råspont.

Min tanke var att lägga ut tex råspont på en yta om cirka 30kvm ovanför isoleringen.

Skulle detta vara ok? Det jag inte gillar är väl egentligen att man inte kommer åt under golvet ifall man behöver isolera eller komma åt av olika skäl i framtiden!

Visst kan man skruva så att man kan skruva loss i framtiden, men det tar sån himla tid! Hade helst tagit spikpistol och bara matat....

Hur har ni andra löst det? Jag kan väl inte vara den första som vill inreda min kallvind? :surprised:

"Alla" har väl förvaring uppe i kallvinden. Själv har jag golvspånskivor på en del av vinden som tidigare ägare lagt upp, fungetar bra.
Hade gärna haft mer yta men skulle i så fall passa på att regla upp och lägga mer isolering innan.

Se upp med att ha för mycket organiskt material där, som kan binda mer fukt och bidra till problem..
Gällande uppreglingen, så bygg med skivor som går att lyfta bort eller sätt panel med gles.

Angående organiskt material, så ja absolut det ska jag tänka på. Vill ha det mesta i tätförslutande plastlådor ändå eftersom det är såpass fuktigt. Däremot blir det väl lite tomkartonger som man vill spara och ”är bra att ha”.... men det kan ju knappast vara någon fara!?

Spånskiva känns som att det är så fuktkänsligt? Då måste jag nästan använda mig av fuktbeständig golvspån och det är så mycket dyrare.... finns det något annat alternativ utav skiva?

Annars får det väl bli råspontluckor (OM jag får upp det genom vindsluckan?) som jag skruvar lite glest. Regla upp cc60 och bara lägga på...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.