FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
Sådär, nu tar jag med mig en :beer: ut i garaget och målar lite mattsvart, vissa av er kan säkert gissa var de bitarna ska upp. :cool:
Jupp, behöver göra samma vad det lider. Måla spottar, golvbelysningen, ventiler , lister och annat som stör.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Installation av radiatorer och kopparledningar i ett garage med verktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Leker rörmokare i garaget. Snart ska det väl bli varmt och gött!
 
  • Gilla
ricebridge och 2 till
  • Laddar…
D09
Påbörjat vinterns projekt :)

Lite ljusare och mer central placering men den blir lite mindre denna vinter :/
 
  • Byggprojekt på en mindre, upplyst uteplats i svartvitt vid hus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Snigla och 9 till
  • Laddar…
04:15 imorse gav jag upp med vattenlåset till nya diskhon. Fortsatte med det efter ett par timmars sömn (barn!), monterade avstängningsventiler till blandare samt diskmaskin under hon, sågade hål för induktionshällen och slipade och oljade in skivan en första gång. Jobbigt med disken när vi är många och inte hade diskmaskin ett par dagar må jag säga!
 
  • Kök med nyoljad bänkskiva, utsågat hål för induktionshäll, disk på sidan och öppna underskåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyligen oljad träbänkskiva med synliga sågade hål för induktionshäll.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
Igår morse vaknade jag och kände ett helt oplanerat kall att ordna upp målarförrådet (mm). Det har alltid varit mer eller mindre kaos ända sedan vi flyttade in för snart 10 år sen med färgburkarna staplade i stora högar. Ovanpå detta sedan kartonger med reservtapeter.

Så iväg bar det till Biltema och Bauhaus efter frukost och eftermiddagen ägnades åt att bygga och sätta upp hyllor.

Så nu är det ordning! Äntligen!
Organiserat målarförråd med hyllor fyllda av färgburkar, rengöringsmedel och tapetrullar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett organiserat målarförråd med väl ordnade hyllor fulla med färgburkar och målartillbehör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Hemmakatten och 5 till
  • Laddar…
mexitegel: Du missade något!
 
Bilderna? Njae, strulade lite med uppladdningen men nu är de där :D
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
04:15 imorse gav jag upp med vattenlåset till nya diskhon
Inte bara vattenlåset som behöver fixas tror jag. Sånt här är underbart att se, i alla fall hos andra :)
Rörig installation med många trassliga kablar och en grenuttag ovanför ett galler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 6 till
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Inte bara vattenlåset som behöver fixas tror jag. Sånt här är underbart att se, i alla fall hos andra :)
[bild]
Jag har "fäst" drivdonet i handtaget för att slippa ha det i vägen hela vägen. Kabeln mot höger har jag inte orkat dra invändigt ännu, väntar på tre hörnboxar och tänkte göra allt på en gång.
 
Idag håller jag på och fixar med det sista med trappräcken, jag har skrapat och slipat och gjort några träreparationer samt fräst in en ledslinga i den.
 
  • Trätrappräcke som slipats och försetts med inbyggd ledslinga längs en vit trappuppgång.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på ett slipat och behandlat trappräcke med fräst spår för en ledslinga i träets kant.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trappa med nyrenoverat, träfärgat trappräcke och vita väggar, med inslag av ledslinga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Luddis_1 och 20 till
  • Laddar…
Snyggt, det där ska jag fundera på att kopiera :). Hur matar du slingorna?
 
mexitegel mexitegel skrev:
Snyggt, det där ska jag fundera på att kopiera :). Hur matar du slingorna?
tyvärr har jag inte möjlighet att fräsa in kabeln i väggen nu. Får ta det när det är dags att lackera om panelen. Jag har limmat kabeln med esves esstack på handledarbeslaget . Sen har jag fuskat med en kabel pistol och skjutit fast den så länge ( lågvolt) , tyvär måste jag klamra tätt pga min lille son som vill dra i alla kablar
 
  • Kabel fastsatt längs med trähandtag ovanför panel med klamrar och lim för tillfällig säkring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
P
Tröttnade på den här utsikten i vardagsrummet.
Stor väggbonad med bergslandskap och sjö i vardagsrum som ska renoveras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och gjorde en liten snabbinsats. Mörkgrå väggfärg från Biltema, ett par lister och så ett skåp från Ikea.
Nyrenoverat vardagsrum med mörkgrå vägg, ett turkos skåp, ljudsystem och en katt som leker.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inser att det inte kommer att sluta där. Får bli ett litet vitrinskåp ovanför det jag hängde upp, med belysning under. Ska dessutom sättas några riktbara spottar i taket för att belysa ett par tavlor som ska hängas på ytan till höger. Och ja sen har jag en idé om hur jag ska gömma alla vita kablar. Jag som trodde det skulle räcka med lite färg och ett par lister.

Allt för att slippa göra något åt rummet på andra sidan väggen. :)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Sett till att jag får lite värme att jobba i genom att montera ett nytt element i garaget.

Nytt element monterat på en vägg i garage, verktygslåda och skruvar i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Gipsade färdigt biotaket och hittade även anslutningarna till spottarna.

Nyligen gipsat biotak med utmarkerade platser för spottar och synliga anslutningar mot en byggställning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.