Bilade bort klinkers och kakel i entrén och gästtoaletten. Fick även bort ca 20-25 mm betong över hela golvet som satt lite halvlöst i det gjutna bjälklaget. Perfekt då jag skall lägga i vattenburen golvvärme. Jag får nog fräsa lite spår till slangen ändå för att få ner den tillräckligt djupt.
 
Börjat peta på biorumsgolvet.

Pågående arbete på ett biorumsgolv med blått underlag och nyinstallerade träreglar, verktyg och handskar synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Hann med att väga in några reglar. Pyssel när golvet lutar åt alla håll. Nästa regel kan tillochmed stå på högkant då jag bygger i nerförsbacke.

Ojämna träreglar placerade på ett lutande golv med byggmaterial och verktyg under ett byggprojekt inomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Blir du inte tokig av att ha en massa prylar i samma utrymme som du jobbar? Det hade jag inte fixat... :)
 
Redigerat:
  • Gilla
johel572 och 3 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Blir du inte tokig av att ha en massa prylar samma utrymme som du jobbar? Det hade jag inte fixat... :)
Jo, jag blir tokig på det, och det har hörts i resten av huset med emellanåt. Men, tar smällen i biorummet som inte är prio för alla i hushållet.

Mycket är tömt men dessvärre finns det inte plats att flytta ut allt (enligt frun ...) då resten av huset behöver hållas beboeligt. I resten av huset kommer det att rensas i arbetsområden.

Man lär sig att tänka framåt, som i detta fall, började med allt i nedre vänstra hörnet vilket innebär att när jag har alla reglarna på plats är allt i andra ändan rummet. Golvspånen skall påbörjas i nedre vänstra hörnet som då kommer att vara tomt.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Budgetrenoverar hallen. Tagit bort mattan och masoniten på golvet, tagit bort masoniten och målarfärgen på spegeldörrarna, spacklat de värsta hålen i masoniten på väggarna och målat masoniten i taket. Snart blir det tapeter på masoniten...
Sa jag att dom verkar ha gillat masonit förr i tiden?
 
  • Renoveringsprocess i en hall med blottat trägolv, en avskalad spegeldörr och renoveringsmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
jockeping och 1 till
  • Laddar…
P
Inte så mycket med mitt hus kanske, men jag satt i mitt hus och gjorde det.

Frågar man "finansexperterna" så gjorde jag världens dummaste grej... Det bästa hade ju varit att investera pengarna på börsen eftersom det är så billigt att låna. Ni ser vart det barkar!

Sju år efter att jag köpte mitt hus så har jag idag amorterat av det sista på lånet. Och jag är så dum att jag inte förstår att det var det dummaste jag någonsin gjort heller. :p Nåja jag kommer inte att sova dåligt för det.
 
  • Gilla
jonko och 8 till
  • Laddar…
P p.lundgren skrev:
Sju år efter att jag köpte mitt hus så har jag idag amorterat av det sista på lånet.
Det måste vara en skön känsla, jag ser själv fram emot det. Men det kommer tyvärr dröja då vi är två studenter med småbarn, så det blir små amorteringar.
 
  • Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
Hann nästan klart med golvreglarna, 3 kvar att väga in.

Golvreglar monteras i ett rum med verktyg och en vattenpassande lutningsmätare, väggisolering synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen blev det avbrott för att köpa ny(are) bil till frun och en sväng till Hornbach och handla golvspån.
 
  • Gilla
Biggie och 1 till
  • Laddar…
P
Dheri Dheri skrev:
Det måste vara en skön känsla, jag ser själv fram emot det.
Det är en skön känsla! Jag har "turen" att ha höga inkomster och ganska små nödvändiga utgifter. Då är det möjligt. Nästa mål är att byta tak och renovera badrummet i huset om .några år, utan att behöva låna.

Att vara student med barn och ändå amortera är starkt. Kudos! Ni kommer att kunna amortera mer senare. Ha tålamod och en plan som även ger plats för sånt som ni och barnen tycker är roligt så kommer det att gå bra,
 
P p.lundgren skrev:
Inte så mycket med mitt hus kanske, men jag satt i mitt hus och gjorde det.

Frågar man "finansexperterna" så gjorde jag världens dummaste grej... Det bästa hade ju varit att investera pengarna på börsen eftersom det är så billigt att låna. Ni ser vart det barkar!

Sju år efter att jag köpte mitt hus så har jag idag amorterat av det sista på lånet. Och jag är så dum att jag inte förstår att det var det dummaste jag någonsin gjort heller. :p Nåja jag kommer inte att sova dåligt för det.
Det är imponerande, särskilt om dina profiluppgifter stämmer! Att på sju år amortera bort lånet på en bostad i Storstockholm låter nästan omöjligt. Själv skulle jag nog ha behövt amortera drygt 30 000 i månaden i sju år för att klara något sånt.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
P
B b8q skrev:
Det är imponerande, särskilt om dina profiluppgifter stämmer! Att på sju år amortera bort lånet på en bostad i Storstockholm låter nästan omöjligt. Själv skulle jag nog ha behövt amortera drygt 30 000 i månaden i sju år för att klara något sånt.
Allt går bara man vill :) Men nä så extremt är det inte. Jag bor i en lägenhet utanför Stockholm (=Billigt) som jag amorterade klart för ungefär 2 år sen. Huset ligger i ett riktigt billigt område i Värmlands djupa skogar Men visst har jag amorterat femsiffriga belopp varje månad under några år.
 
TeroM TeroM skrev:
Hann nästan klart med golvreglarna, 3 kvar att väga in.

[bild]

Sen blev det avbrott för att köpa ny(are) bil till frun och en sväng till Hornbach och handla golvspån.
Ingen laserprojektor för dig heller alltså ;)
 
FredrikR FredrikR skrev:
Ingen laserprojektor för dig heller alltså ;)
Nej, blev visst inte så. Kunde blivit en rätt sjysst modell annars ...
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Halva golvet på plats.

Renoveringsarbete med nytt halvfärdigt golv och oisolerade väggar med synliga elledningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Skooda och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.