Haft en takfirma som lagt tak och monterat vindskivor,vindskivorna går ner bakom takfotsbrädan,någon som vart med om det?eller varför det blivit så?

Det hade ju varit snyggare, mer symmetriskt, om vindskivorna var lika på båda sidorna.
Hur såg det ut innan taket lades om?
Finns det någon anledning att det blir så här, dvs att tillbyggnadens tak sticker ut längre?
Vart tar regnvattnet från ränndalen, och utbyggnadens tak, vägen?

Tillbyggnadens spont går i samma liv som gamla delen,vattnet från taken hamnar i rännan,men tänkte när det snöar/regnar så hamnar allt imellan vinddkivan och takfotsbrädan,kan ta en bättre bild och lägga ut sen så ser du hur det ser ut

Rännan är inte monterad nör bilden togs,men lägger ut en ny sen

Suck, jag begriper inte riktigt vad jag ser :(
Men det ser i alla fall knepigt ut.

Du kan inte ta dit någon du känner som har lite innanför pannbenet och kan bedöma det hela på plats?

Staffans2000
Det ser ut att vara helt åt skogen. Vattnet som rinner efter vindbrädan droppar rakt ner på insidan av takfotsplankan! En väldigt märklig och dåligt lösning!
Dessutom ser det ut som om hängrännan har bakfall!
Dilemmat ser ut att vara råsponten på tillbyggnaden som inte slutar där gamla taket börjar, eller hur jag nu kan uttrycka mig. Det blir iallafall ett nytt tak under det gamla, därav denna besynnerliga och dåliga konstruktion.

Redigerat:
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Det ser ut att vara helt åt skogen. Vattnet som rinner efter vindbrädan droppar rakt ner på insidan av takfotsplankan! En väldigt märklig och dåligt lösning!
Dessutom ser det ut som om hängrännan har bakfall!
Dilemmat ser ut att vara råsponten på tillbyggnaden som inte slutar där gamla taket börjar, eller hur jag nu kan uttrycka mig. Det blir iallafall ett nytt tak under det gamla, därav denna besynnerliga och dåliga konstruktion.
ok bra då vet jag att det e fler som tycker det e konstigt utfört,och ja det är bakfall på rännan,men då ska jag prata med dem som gjorde taket.Tack för svaren!

Staffans2000
Hur går det?

Ska ta det med dem som gjorde taket,så får dem lösa det på nått sätt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.