Det är inte så enkelt att jämföra räntor och villkor på kreditiven. Det finns ju flera faktorer som styr. Bra kund i övrigt, hur stort lånet ska bli, konkurrenssituationen osv. Tänk på att kreditivet ska du ha i några månader, medans hypotekslånet kanske finns kvar i 50 år. Mycket viktigare att få bra villkor där.

/Fredrik

Instämmer helt och hållet med Fredpers, alla sittar och jagar byggkreditivsränta när den stora delen kommer sen när man skall binda lånet. Lägg ert krut på att få BRA villkor efter det att byggkreditivet löpt ut och när det är dags för att binda lånen.

en kombination vore väl det bästa, dvs bra kreditiv och bra hypotekslån ;D

Vet ni om byggkreditivräntorna brukar vara samma i hela landet?

Vi ska nämligen till kommunen och välja tomt på Fredag och måste kontakta bankerna innan och höra vad dom har att erbjuda för räntor.

Vi kommer att bygga i Umeå i alla fall.

Ni som bygger i Umeå, vad har ni fått för räntor hos bankerna? ???

Heheh om du läst hela tråden så hade du märkt att alla fått olika räntor på sina byggkreditiv :) så det skiljer sig i hela landet.

Iaf .. lyssna med din bank och ha räntorna här som lite riktmärken. Du kan ju alltid skriva här sen vad du fått för ränta så kan man avgöra om du fått "skit" hög eller låg ränta.

Nja....jag vill ju hellre komma till banken med facit i handen och förhandla därifrån....så vet på ett ungefär vad man ska begära....

Jesca_j skrev:
Nja....jag vill ju hellre komma till banken med facit i handen och förhandla därifrån....så vet på ett ungefär vad man ska begära....
Ehh .. det är ju det som är svårt eftersom ALLA får olika räntor runt om i landet. Bara för att några kanske får 0,7 i rabatt skall du inte tro att just du kan få det.

Nja jag tycker nog att du skall först se vad bankerna erbjuder dig och sen förhandla, men du gör ju som du vill.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.