4 622 läst · 11 svar
5k läst
11 svar
Kostnader??
Hej, har ett varmgarage som sitter ihop med huset. Jag hade velat bygga ut garaget men hittar väldigt olika siffror, allt från 300-500kr/kvm för att bygga nytt garage till 10.000-25.000kr/kvm för tillbyggnad av rum.
Vad gäller?
Vad gäller?
Huset ligger i Lycksele kommun garaget är på ca 20 kvm och jag hade tänkt bygga ut det med 50 kvm.
Marken finns det väl inte så mycket att säga om annat än att det är ett bra läge med moränjord och ca 3 meter till berggrunden.
Tegeltak, el och 2-3 element inkopplat på det befintliga systemet.
Det jag mest undrar är om det finns två olika "budgetmallar" beroende på om det är ett garage eller ett hus/rum?
300-500kr/kvm för garage och 10.000-25.000kr/kvm för hus/rum.
Ja, jag tänkte leja bort det.
Marken finns det väl inte så mycket att säga om annat än att det är ett bra läge med moränjord och ca 3 meter till berggrunden.
Tegeltak, el och 2-3 element inkopplat på det befintliga systemet.
Det jag mest undrar är om det finns två olika "budgetmallar" beroende på om det är ett garage eller ett hus/rum?
300-500kr/kvm för garage och 10.000-25.000kr/kvm för hus/rum.
Ja, jag tänkte leja bort det.
Ring dit några firmor och fråga vad de vill ha, de tar ju ingenting för att lämna ett förslag och pris. Och du får mer kött på benen huruvida du känner att utrymme finns för drömmar eller om du bör pruta bort något.
oj, väldigt spridda skurar. Jag tror jag får ta Snål-jockes råd och ringa några firmor. Men tack för alla svar!
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 716 inlägg
Mellan 3000-8000 kr/m2 beroende på om det är billig/dyr byggsats och beroende på hur mycket man gör själv
ok, då kan jag nog nästan köpa ett befintligt garage någonstans istället
Liknande trådar
-
Uthyrning av villa (skatt på 1:1 kostnader)
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Totalkostnader för att renovera ett hus
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Kostnader byte av mätarskåp
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Brunn med servitut och delade underhållskostnader
Juridik -
Bygger mejeri själva i lego - så pressar de ner kostnaderna
Artikelkommentarer