Såg att en rad precis i mitten på mitt garagepanel har börjat ruttna, kan man endast byta denna raden eller måste man plocka bort allt underifrån?

L
Fota så det kan ses hur anslutningen till den är , normalt går det att byta enstaka

Såhär ser det ut.

• Skadad rödmålad träpanel med flagande färg och spricka.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har nyligen bytt ut liggande panel med liknande skada. Det var inga problem att såga bort den skadade delen med multiverktyg och sedan laga i med ny panel. Du får dock ta bort bakre delen av noten (spåret) ifall din panel har spår. Det gäller bara att du hittar samma panel någonstans.

• Gilla
kitco och 1 till
  • Laddar…
L
Missuppfattning om rad , trodde det var radiatorer, det är bra med foto , det förenklar det hela ,
eftersom det är liggande panel så kan det gå , hade varit bättre med stående , det är en fjällpanel spikad i ändan och på reglar , om du då skär av den mitt på regeln ( delningspunkten ), lite svårt men strax bredvid spikarna , och ta ur spikarna i ändan ., brädan kan då ev, vikas utåt
eller du får ta bort det som sticker in under nästa uppåt för att få ut den
Och sedan tänka på vad Bjoellander säger i inlägget före

• Liggande röd fjällpanel med markerade spikar och reglar samt en delningspunkt för reparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Nybyggaren12345 och 1 till
  • Laddar…
Grymt! Tackar för förklaringen

• Gilla
Pakon
  • Laddar…
Jag hade nog sågat där Liteavvarje ritat men även vid nästa regel till höger ser lite bättre ut med skarverna lite isär. Förutsatt att det inte är en skarv direkt bredvid där.

• Gilla
ThomasZZ
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.