undine
Hej hopp!

Jag bor i en brf med dusch och litet badrum. Jag har varken pengar, tid eller ork att renovera hela badrummet till badkar. Jag saknar verkligen-verkligen ett badkar.

Jag hittade denna produkt: https://www.coolstuff.se/Badbalja-for-Vuxna

Någon som har testat? Den ser extremt liten ut.. får man plats som 'normalstor' vuxen? Kvalitet? Annat?

Tejpa upp en ruta 44 x 76 cm på golvet och prova om du får plats inom rutan. I kundomdömena påstår i alla fall en person som är 1,62 cm lång och väger närmare 100 kg att hen får plats. Svårt att resa sig upp när baljan är tom, är en annan kommentar.

Jag har inte själv någon sådan balja, men är lockad att skaffa eftersom jag saknar ett badkar. En balja av plast kan aldrig mäta sig kvalitetsmässigt med ett badkar av annat material. Den är märkligt dyr med tanke på det. Som andra prylar av polypropen gissar jag att den är känslig för kyla och UV-strålning. Det står inte, vad jag kan se, något om att de har haft i några tillsatser för att lösa den känsligheten.

undine
Ja jag tycker också den är liiiite dyr. Upp mot 2 000 kr för en plastbalja.

Sedan försöker jag dra ner på plast. Vet inte hur kul det är att sitta i hett vatten i en plastbytta men det är ju en annan fråga.

Hade en kostat max en tusenlapp hade jag köpt. Men nästan 2' är lite väl alltså.

Vi köpte ett sådant badkar fast xl varianten i början av sommaren. Jag provsatt i det lilla karet hos en lokal återförsäljare och jag som är 174 cm fick plats men min sambo som är 184 hade nog haft svårt. Därför köpte vi xl istället. Kvalliten känns än så länge bra

hitta ett begagnat sittbadkar på blocket, stabilt i metall o lätt o resa sig. bara o vara noga så man inte spiller.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.