Hej!
Jag har fönsterpartier som jag skulle vilja bygga ett uterum av. De är byggda i furu och fönstren sitter fast med eklisyer. Min tanke är att sätta ett spröjs på mitten så blir rutorna som fyrkanter och även måla allt svart/mörkbrunt.

Skulle vilja bli av med eklisterna för att de är redan lite grövre än vad jag skulle vilja med de är färdigbyggda och gratis därför känns det ändå värt.

Hur kan man få till detta st tycker ni? Kanske även behöver någon plåt på utsidan för att få till avrinning? Fönstret sitter 3 cm in från ytterkant av furubrädan.

Mvh

• Furu-fönsterpartier på betonggolv med öppna fönster och synliga eklister, redo för konvertering till uterum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej!
Förstår kanske inte fullt ut din frågeställning, men över-/underbleck är vanligt att man monterar vid fönster. Sitter det väldigt långt in i vägglivet alternativt nära tak med rejält överhäng, så kan man bara montera underbleck.
Ek är mycket hållbart, så de listerna hade jag behållit.
Du upplever inte risk för att det kan bli ganska "smårutigt" om du spröjsar dem alla?

Vill nog ha det smårutigt. Sparar man eken och tätar med silikon kanske man inte behöver någon plåt då? Tanken är lite som bilden nedan, fast inte så stort då.

• Modernt hus med stora smårutiga fönster och mörkt träexteriör, omgivet av ljus natur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ska det se ut ungefär som på bilden, så hade jag monterat både över- och underbleck.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.