1 529 läst · 4 svar
2k läst
4 svar
Stal prylar för 114 000 kr från nybygge
På konsumentens sida
· 3 111 inlägg
Stölder från nyproduktion är inte ovanliga, och nu har det skett igen.
Du kan läsa artikeln här: Stal prylar för 114 000 kr från nybygge
Du kan läsa artikeln här: Stal prylar för 114 000 kr från nybygge
Numera levereras det inte in en enda vitvara eller annat i husen hos en del byggare , förrän
allt annat är färdigt hos dom större byggföretagen och husfabrikanter , finns mycket skrivet om det i media , att dom mindre aldrig lär sig
allt annat är färdigt hos dom större byggföretagen och husfabrikanter , finns mycket skrivet om det i media , att dom mindre aldrig lär sig
Åh jo. På bägge de större byggena jag varit på det senaste. (För NCC och Peab) Har alla vitvaror varit installerade innan det kommit en låsbar dörr i entrén. Men dessa aktörer är kanske inte är stora nog?L Liteavvarje skrev:
Det får väl vara upp till dom , det jag sett är inga vitvaror före olåst dörr , tänker tillbaka några år när det försvann vitvaror och annat från radhusområde under byggnad en 40 st , inte säker men tror det var bortom västeråstrakten , det blev mycket skit till byggherren , för det var olåsta lokaler
Det finns dom som är snabba
Det finns dom som är snabba
Konstigt med dörrarna. Här klagade KA på att jag inte kunde låsa dörren vid sitt första besök (när stommen var rest) trots att jag varken hade fönster eller fasad. Hade tjuvarna inte orkat klättra igenom ett fönsterhål hade de kunnat skära sönder vindväven, men tydligen finns det ett stort signalvärde i en låst dörr
Liknande trådar
-
Inställningar för Thermia iTec Eco 8
Värmepumpar -
Metorder eller ställningar för att torka målade prylar?
Färg, Måla & Tapetsera -
Istället för rörisolering till växthus byggt av oväxthusprylar
Socialt & Projekt -
Nybörjare på Z-wave, ska snart beställa första prylarna.
Villalarm & Hemautomation -
Nya bra inköpsställen för elprylar (eljo etc)?
El