mexitegel mexitegel skrev:
Fördelen med att köpa till våren är ju att man får med eventuella förbättringar som görs till nästa årsmodell.
Tänker man så kan man ju aldrig köpa. ;) De förbättras ju ständigt. Lämnar man in dem på service får man i alla fall mjukvaruuppdateringarna.
 
Några fördelar med att köpa Automower med Connect appen för 2000kr extra förutom att man kan starta och stoppa den?
Kan man göra inställningar och välja områden att klippa i m.m?
 
Ja du kan göra nästan alla inställningar i appen istället för direkt på klipparen och blir det nåt fel på den så får du ett meddelande.
Jag tycker det var helt klart värt pengarna.
 
  • Gilla
aleksros
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Fördelen med att köpa till våren är ju att man får med eventuella förbättringar som görs till nästa årsmodell.
Eller få du en som legat på lager sedan förra hösten!
 
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
C CalleSpeed skrev:
Eller få du en som legat på lager sedan förra hösten!
Det får man självklart förvissa sig om innan köp.
 
Nån som släppt ut än?
 
Släppte ut klipparen i måndags. Då hade de sista resterna av snö försvunnit och gräsmattan hade börjat växa.
 
  • Gilla
Kobolt och 1 till
  • Laddar…
Jag släppte ut min i går, tisdag. Hoppas det inte blir fler kraftiga snöfall i år här nere i Skåne...
 
  • Gilla
jordraketen
  • Laddar…
Är det någon uppdatering på Husqvarna Automower 315 i årets modell? Jag ser att en del marknadsför den med tillägget 2018 men har inte lyckats hitta något om vad skillnaden mot 2017 skulle vara.
 
A andersgd skrev:
Är det någon uppdatering på Husqvarna Automower 315 i årets modell? Jag ser att en del marknadsför den med tillägget 2018 men har inte lyckats hitta något om vad skillnaden mot 2017 skulle vara.
2018 års modell har Bluetooth uppkoppling och app för att göra inställningar. Om det är nåfpt mer vet jag inte.
 
  • Gilla
andersgd
  • Laddar…
A andersgd skrev:
Är det någon uppdatering på Husqvarna Automower 315 i årets modell? Jag ser att en del marknadsför den med tillägget 2018 men har inte lyckats hitta något om vad skillnaden mot 2017 skulle vara.
Jag har precis beställt en 2018 årsmodell av 310an då jag vill ha BT kopplingen och sen lär det ju vara mer saker som är förbättrat på 1 år. Tror jag läste laddstationen förbättrats med så den skickar ut signaler för att roboten lättare ska hitta in med. Så här svarade Husqvarnas support. Ser att en del säljer 2017 för samma pris så se upp med det så ni får den senaste.

På modell 315 ( utan X ) av årets upplaga kommer det att finnas bluetoothuppkoppling som standard men går att uppgradera på tidigare modeller via ny mjukvara och nytt displaykort. Artikelnumret på 2018 årsmodell av 315 är 967 65 01-21.
 
  • Gilla
andersgd
  • Laddar…
Bricco Bricco skrev:
Jag har precis beställt en 2018 årsmodell av 310an då jag vill ha BT kopplingen och sen lär det ju vara mer saker som är förbättrat på 1 år. Så här svarade Husqvarnas support. Ser att en del säljer 2017 för samma pris så se upp med det så ni får den senaste.

På modell 315 ( utan X ) av årets upplaga kommer det att finnas bluetoothuppkoppling som standard men går att uppgradera på tidigare modeller via ny mjukvara och nytt displaykort. Artikelnumret på 2018 årsmodell av 315 är 967 65 01-21.
Bricco Bricco skrev:
Jag har precis beställt en 2018 årsmodell av 310an då jag vill ha BT kopplingen och sen lär det ju vara mer saker som är förbättrat på 1 år. Så här svarade Husqvarnas support. Ser att en del säljer 2017 för samma pris så se upp med det så ni får den senaste.

På modell 315 ( utan X ) av årets upplaga kommer det att finnas bluetoothuppkoppling som standard men går att uppgradera på tidigare modeller via ny mjukvara och nytt displaykort. Artikelnumret på 2018 årsmodell av 315 är 967 65 01-21.
Är det verkligen BT på 310 också då?
 
Bricco Bricco skrev:
Japp. EAN 967 67 29-21.

[länk]
BT finns alltså inte på en modell från låt säga i höstas?
Connect att styra var man än befinner sig behöver jag inte men BT känns vettigt inte minst för att enklare ändra inställningar/programmera.
 
Joaquin Joaquin skrev:
BT finns alltså inte på en modell från låt säga i höstas?
Connect att styra var man än befinner sig behöver jag inte men BT känns vettigt inte minst för att enklare ändra inställningar/programmera.
Nej korrekt. Du måste se till att det är EAN numret ovan om du ska ha den med BT. Vissa säljer 2017 års modell än och den har inte BT. Maskinklippets 310 fick jag hem nyss och det är 2018 års modell med rätt EAN samt BT modul.
 
  • Gilla
Joaquin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.