Hej!
Jag tänkte dela med mig av mina erfarenheter av Boxer och då främst deras IPTV. Detta är inte en uppmaning att undvika Boxer som pesten utan mer lite information om mina upplevelser så man kan få lite mer kött på benen när man ska välja sin TV-leverantör. Det kan ju vara så att det funkar jättebra för vissa med men man kanske tänker en extra gång först innan man binder upp sig någon längre tid.
Jag hittade inte mycket information alls egentligen när jag Googlade runt för att jämföra dom olika leverantörerna. Telia och Viasat verkade väll som lite starkare kort följt av Comhem men jag hittade inte något direkt negativt om Boxer. Eftersom jag hade haft marksänd digitaltv innan från Boxer som fungerade bra hoppade jag på deras erbjudande med bredband, TV och telefoni.
Installationen gick smidigt men snart därefter började problemen, flera gånger om dagen tappade boxen kontakt med programkortet, hängde sig och startade om sig. Under dom få perioder där jag faktiskt hade bild och kunde titta på TV upptäckte jag hur otroligt seg boxen var i menyer, EPG och vid kanalbyten. När man hade spenderat några minuter på att sega sig fram igenom playtjänsterna och väl kommit fram till något man ville titta på så hade man 50% chans att lyckas, antingen startade programmet eller så startade boxen om sig. Efter lite felsökning kom jag fram till att när boxen tappar kontakt med programkortet så kan man efter några försök få igång den igen genom att rucka lite lätt på kontakterna bak på boxen, det måste vara något glapp i den tänkte jag och kontaktade supporten.
Första vändan med supporten gick väll lite sådär. När jag påpekade att boxen var väldigt slö och att det tar flera sekunder ibland när man navigerar i menyn så får jag bara svaret att det är bara den boxen dom erbjuder. Jag försökte luska lite i om det var någon ny hårdvara på gång men det verkade inte så. Jag förklarade även att jag ville att boxen alltid ska vara på så det är bild direkt man startar TVn men att det inte gick att stänga av strömsparläget på den vilket det stod i manualen att det skulle gå. Jag fick svaret: "Tänk dig själv vad fort den slits och blir dålig om den står på hela tiden, tänk om en dator hade stått på hela tiden då hade den ju blivit dålig på ett halvår". Och detta är alltså ett uttalande från en kille på ”Teknisk support”. Jag förklarade även om alla fel och felmeddelanden jag hade fått. Rådet jag fick var att alltid stänga av boxen när jag hade tittat färdigt. Jag kände ju att det inte kommer hjälpa ett skvatt men följde rådet tills dagen efter då jag möttes av samma felmeddelanden igen och pillande med kontakterna tills boxen hittade programkortet och jag fick bild.
Nästa tur med supporten så fick jag frågan om jag hade gjort en fabriksåterställning, eftersom jag av tidigare erfarenheter visste att jag kommer att få frågan hade jag redan gjort det vilket jag förklarade men jag vet inte om supporten inte trodde på mig eller vad som var problemet, jag fick göra en till. Sedan fick jag instruktioner om att göra en hard reset, skillnaden mot en fabriksåterställning är väll att boxen laddar hem mjukvaran på nytt. Efter två försök med felmeddelanden om att mjukvaran inte kunde laddas ner gick det tredje gången. Vi kom överens om att jag provar lite till så skickar dom en ny box nästa dag om problemen skulle kvarstå. Jag tog upp frågan igen med strömsparläget och fick då till svar att den funktionen var avaktiverad på fiber-boxen för att spara bandbredd.
Kan ni gissa vad som hände nästa dag? Jupp, samma problem och felmeddelanden, jag kontaktade supporten och dom skulle skicka en ny box. När jag fick den nya boxen hoppades jag på att allt bara skulle fungera. Problemen med programkortet verkade åtminstone vara borta men dagliga felmeddelanden fortsätter. Jag hade hoppats på att segheten vid kanalbyte i menyer och EPG också var p.g.a. att det var något fel på den gamla boxen men den nya var precis lika seg så det är helt enkelt så dålig boxen är. Boxens (Sagemcom Smartbox DTIW77) betyg 3,5/10 på Prisjakt säger ju en del och när jag läser omdömena där står det klart att Boxer skickar med jättedålig hårdvara.
Jag kanske ställer för höga krav och att det är orimligt att 2017 tycka att man ska kunna byta kanal och navigera i menyer och EPG utan flera sekunders väntetid. Att man ska kunna använda playtjänsterna och lyckas starta program. Att man ska kunna använda boxen en hel dag utan felmeddelanden eller rycka ur strömsladden för att boxen hänger sig och inte svarar på signaler från fjärrkontrollen. Eller att man ska kunna starta boxen med fjärrkontrollen utan att behöva rycka ut nätsladden och sätta in den igen.
Jag vill häva avtalet eftersom tjänsterna jag betalar för inte fungerar så jag skickar ett vädjande mail till Boxer.
Jag tänker att bindningstiden är till för att kunna erbjuda kunder ett bra pris som kommer att stanna ett tag. Inte för att lura in kunder med låga priser och hålla fast dem vid en tjänst som uppenbarligen inte fungerar. Vi ser lite olika på det där med bindningstid Boxer och jag.
Jag tänkte dela med mig av mina erfarenheter av Boxer och då främst deras IPTV. Detta är inte en uppmaning att undvika Boxer som pesten utan mer lite information om mina upplevelser så man kan få lite mer kött på benen när man ska välja sin TV-leverantör. Det kan ju vara så att det funkar jättebra för vissa med men man kanske tänker en extra gång först innan man binder upp sig någon längre tid.
Jag hittade inte mycket information alls egentligen när jag Googlade runt för att jämföra dom olika leverantörerna. Telia och Viasat verkade väll som lite starkare kort följt av Comhem men jag hittade inte något direkt negativt om Boxer. Eftersom jag hade haft marksänd digitaltv innan från Boxer som fungerade bra hoppade jag på deras erbjudande med bredband, TV och telefoni.
Installationen gick smidigt men snart därefter började problemen, flera gånger om dagen tappade boxen kontakt med programkortet, hängde sig och startade om sig. Under dom få perioder där jag faktiskt hade bild och kunde titta på TV upptäckte jag hur otroligt seg boxen var i menyer, EPG och vid kanalbyten. När man hade spenderat några minuter på att sega sig fram igenom playtjänsterna och väl kommit fram till något man ville titta på så hade man 50% chans att lyckas, antingen startade programmet eller så startade boxen om sig. Efter lite felsökning kom jag fram till att när boxen tappar kontakt med programkortet så kan man efter några försök få igång den igen genom att rucka lite lätt på kontakterna bak på boxen, det måste vara något glapp i den tänkte jag och kontaktade supporten.
Första vändan med supporten gick väll lite sådär. När jag påpekade att boxen var väldigt slö och att det tar flera sekunder ibland när man navigerar i menyn så får jag bara svaret att det är bara den boxen dom erbjuder. Jag försökte luska lite i om det var någon ny hårdvara på gång men det verkade inte så. Jag förklarade även att jag ville att boxen alltid ska vara på så det är bild direkt man startar TVn men att det inte gick att stänga av strömsparläget på den vilket det stod i manualen att det skulle gå. Jag fick svaret: "Tänk dig själv vad fort den slits och blir dålig om den står på hela tiden, tänk om en dator hade stått på hela tiden då hade den ju blivit dålig på ett halvår". Och detta är alltså ett uttalande från en kille på ”Teknisk support”. Jag förklarade även om alla fel och felmeddelanden jag hade fått. Rådet jag fick var att alltid stänga av boxen när jag hade tittat färdigt. Jag kände ju att det inte kommer hjälpa ett skvatt men följde rådet tills dagen efter då jag möttes av samma felmeddelanden igen och pillande med kontakterna tills boxen hittade programkortet och jag fick bild.
Nästa tur med supporten så fick jag frågan om jag hade gjort en fabriksåterställning, eftersom jag av tidigare erfarenheter visste att jag kommer att få frågan hade jag redan gjort det vilket jag förklarade men jag vet inte om supporten inte trodde på mig eller vad som var problemet, jag fick göra en till. Sedan fick jag instruktioner om att göra en hard reset, skillnaden mot en fabriksåterställning är väll att boxen laddar hem mjukvaran på nytt. Efter två försök med felmeddelanden om att mjukvaran inte kunde laddas ner gick det tredje gången. Vi kom överens om att jag provar lite till så skickar dom en ny box nästa dag om problemen skulle kvarstå. Jag tog upp frågan igen med strömsparläget och fick då till svar att den funktionen var avaktiverad på fiber-boxen för att spara bandbredd.
Kan ni gissa vad som hände nästa dag? Jupp, samma problem och felmeddelanden, jag kontaktade supporten och dom skulle skicka en ny box. När jag fick den nya boxen hoppades jag på att allt bara skulle fungera. Problemen med programkortet verkade åtminstone vara borta men dagliga felmeddelanden fortsätter. Jag hade hoppats på att segheten vid kanalbyte i menyer och EPG också var p.g.a. att det var något fel på den gamla boxen men den nya var precis lika seg så det är helt enkelt så dålig boxen är. Boxens (Sagemcom Smartbox DTIW77) betyg 3,5/10 på Prisjakt säger ju en del och när jag läser omdömena där står det klart att Boxer skickar med jättedålig hårdvara.
Jag kanske ställer för höga krav och att det är orimligt att 2017 tycka att man ska kunna byta kanal och navigera i menyer och EPG utan flera sekunders väntetid. Att man ska kunna använda playtjänsterna och lyckas starta program. Att man ska kunna använda boxen en hel dag utan felmeddelanden eller rycka ur strömsladden för att boxen hänger sig och inte svarar på signaler från fjärrkontrollen. Eller att man ska kunna starta boxen med fjärrkontrollen utan att behöva rycka ut nätsladden och sätta in den igen.
Jag vill häva avtalet eftersom tjänsterna jag betalar för inte fungerar så jag skickar ett vädjande mail till Boxer.
Jag fick ett standardsvar tillbaka:Hej!
Jag vill börja med att säga att jag tidigare har varit kund hos er och haft marksänd digital-TV som jag tyckte fungerade helt ok. Därför valde vi även er nu när vi skulle ha bredband, TV och telefoni via fiber. Jag är mycket missnöjd med de tjänster ni levererar som inte har fungerat en hel dag sedan avtalet tecknades. Jag känner mig lurad och fast i ett avtal med tjänster som inte fungerar på ett tillfredställande sätt. Hade jag vetat hur dåligt det fungerade så hade jag aldrig tecknat avtalet. Jag missade ångerrätten med förhoppning om att problemen kommer att lösas och att det kommer att fungera bra vilket jag ångrar stort nu.
Installationen av boxen gick smidigt och kanalerna dök upp, det första som slog mig var hur otroligt långsam boxen är vid kanalbyten och i menyer. Snart upptäckte jag även alla felmeddelanden som dök upp precis hela tiden. Felmeddelanden som:
· Anslutningen till tjänsten misslyckades, vänligen försök igen senare
· Programkortet är felaktigt isatt i mottagaren
· För att titta på denna kanal måste du ha ett programkort från Boxer
· Denna tjänst ingår inte i ditt abonnemang
· Programkortet är inte rätt isatt
· Ett fel inträffade vid uppspelning, vänligen försök igen senare
Jag upptäckte att om man trycker lite på kontakterna bak på boxen växlar den mellan olika felmeddelanden och till slut får man bild efter några försök. Detta pågår dagligen precis hela tiden. Efter ett par vändor till kundservice skulle jag få en ny box. Den nya boxen kom och verkade till en början fungera mycket bättre men snart efter börjar felmeddelanden dyka upp som:
· Ett fel inträffade vid uppspelning, vänligen försök igen senare
· Denna tjänst ingår inte i ditt abonnemang
· Anslutningen till tjänsten misslyckades, vänligen försök igen senare
Varje dag måste jag göra något, ibland startar inte boxen på morgonen, den reagerar inte på knapptryckningarna på fjärrkontrollen så man måste dra ur strömsladden och sätta i igen för att få igång den. Playtjänsterna hänger boxen eller så startar den helt plötsligt om sig. När jag startar TVn vill jag att en kanal ska dyka upp och att man ska kunna växla mellan kanaler och kolla EPG på ett vettigt sätt.
Jag är trött på allt strul nu och vill inte spendera mer tid med att försöka lösa fel och ringa till kundtjänst. Jag vill inte längre vara kund hos er och ni vill nog inte ha mig som kund längre heller, allt förtroende och bra erfarenheter jag hade av er sedan innan är borta så nu vill jag bara avsluta alla avtal och gå vidare.
Jag tänkte att jag skriver till er först och främst och ger er en chans att låta mig avsluta på ett bra sätt, min förhoppning är att ni är resonliga och låter mig avsluta avtalen. Jag vill inte lägga någon tid på att gå vidare med ärendet och ni vill säkert inte ha en missnöjd kund som känner sig lurad. Kan vi lösa detta hade jag blivit nöjd.
Så jag har lärt mig att aldrig mer ta bindningstid på obeprövade tjänster utan tillräckligt bra recensioner. Jag är riktig förvånad över hur dåligt det funkar och hur dom kan stå på sig och hålla fast vid avtalet när dom inte kan leverera det jag betalar för. Man känner sig lite handfallen men jag får väll försöka ligga på och se om jag kan få hävt avtalet. Som en sidnotis kan jag ju säga att telefonin inte heller är igång ännu men det har jag inte prioriterat så mycket vid min kontakt med supporten.
Jag tänker att bindningstiden är till för att kunna erbjuda kunder ett bra pris som kommer att stanna ett tag. Inte för att lura in kunder med låga priser och hålla fast dem vid en tjänst som uppenbarligen inte fungerar. Vi ser lite olika på det där med bindningstid Boxer och jag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skicka ett mail, där du förklarar att du inte ämnar betala någon avgift, förrän de har fixat felet. Kommer det fakturor, så bestrider dem och förklara samma sak. Går också att leta reda på någon styrelsemedlem och skicka informationskopia till denne. Förhoppningsvis inser de då att det inte går att vidhålla avtalet, såvida de inte fixar tjänsten.
Blir alltid förbluffad över den uppenbara girighet som råder. Man lovar en massa strunt som man rimligtvis vet att man inte kan hålla, sedan hävdar man styvnackat ett avtal för att suga ut de sista bloddropparna ur konsumenten. MEN konsumenten har samtidigt inte gjort någon hemlighet av att företaget inte klarar att leverera och jag skulle bli starkt förvånad om NÅGON som läser detta skulle tänka att hmm Boxer verkar vara en bra leverantör, dem ska jag nog välja.
Så företaget bommar chansen att lura in nya offer och det ska man väl iofs vara tacksam för, det borde ju i förlängningen leda till att en sådan leverantör saneras bort från marknaden.
I detta fallet verkar det ju (imho) som det inte är något tvivel om att felet ligger hos leverantören och jag skulle nog ta en konflikt och vägra betala ett öre, inte innan de levererar den tjänst de avtalat med dig om.
Så företaget bommar chansen att lura in nya offer och det ska man väl iofs vara tacksam för, det borde ju i förlängningen leda till att en sådan leverantör saneras bort från marknaden.
I detta fallet verkar det ju (imho) som det inte är något tvivel om att felet ligger hos leverantören och jag skulle nog ta en konflikt och vägra betala ett öre, inte innan de levererar den tjänst de avtalat med dig om.
Jag har samma box hemma (2st) dock använder jag marksänd digital-tv.
Mina boxar fungerar sådär , lite sega och ibland försvinner ljudet osv
Kan kanske vara något fel på ditt programkort då felmeddelanden du får verkar ha med det att göra....
Mina boxar fungerar sådär , lite sega och ibland försvinner ljudet osv
Kan kanske vara något fel på ditt programkort då felmeddelanden du får verkar ha med det att göra....
Tyvärr verkar alla dessa tjänster strula mer eller mindre. Vi har nu bredbandsbolagets fiber TV, och det har varit ganska problemkantat och mjukvaran i boxen känns inte top notch direkt, dock inte lika katastrofartat som ovan. BBB ville skicka hem tekniker och felsöka och "hittar vi något fel på din utrustning kommer vi debitera kostnaden för besöket". I mitt fall noterade jag att samtidigt min TV packade ihop så lade flera andra personer i samma område ut på FB att de hade problem med TVn, så det var inte direkt troligt felet låg hos mig vilket jag påpekade till BBB. Fick ändå sitta timtal med supporten och gång på gång fabriksåterställa modem och boxar, dra "ny lös" kabel mellan router och TV-box (vilket inte var helt lätt, då boxen står på överplan och router i källaren, eftersom felet var intermittent och kom ett par gånger i veckan så ville de jag skulle titta på TV i ca 1 vecka och bekräfta om den nya kabeln gjorde att problemen försvann, men då kabeln de skickade bara räckte till "reservTVn" fick jag flytta boxen, men vid den TV ville vi inte sitta och titta så vi kunde inte återskapa felet. Jag kastade in handduken och körde själv streaming via netflix och SVT play och sket i det och tillslut lagade de felet i sitt nät...
Innan telia ADSL som faktiskt funkade bättre utom några gånger det strulade, men telias kundtjänst är faktiskt bra, de ersatte alltid mig för den tid som tjänsten strulade (om ersättningen motsvarar besväret kan diskuteras, men BBB vill inte ens sänka månadskostnad fast skiten inte funkar).
Mina föräldrar blev förresten "pålurade" mobilt bredband med IP-telefoni, så de kopplade ur kopparen (ADSL och analog telefon) utan att de hade förstått det, jag tror de fick byta larm då de krävde "kopparförbindelse". Det gick inte att använda telefonen alls, det var ett "eko" hela tiden, jag lade timtal med supporten (felet skulle förstås som alltid ligga i annat än deras egen utrustning, så vi provade en arsenal av analoga telefoner men alla funkade lika kass), lessnade när föräldrarna fick erbjudande om fiber. Ville de skulle säga upp detta och helst dra av hela kostnaden för telefoni då det faktiskt aldrig funkat. De vägrade, men jag gav mig inte, ringde upp och bad få prata med nån chef och satt LÄNGE i telefon med denna kvinna, men tillslut så rev hon avtalet och drog av ett par månadskostnader. Tror detta var telenor, men är inte säker.
Funkar inte tjänsten så ska man inte behöva vara bunden av avtalet, de ska ju få en chans att fixa det, men har man själv lagt timmar i felsökning tillsammans med supporten utan att fixa felet så bör de riva avtalet direkt. Säg till att du kommer kräva att de ersätter dig med samma kostnad som de vill ha för den teknikern de erbjuder sig att skicka, om de inte löser problemet. Din tid är värdefull, man ska inte behöva lägga timtal på att själv felsöka. Det är ungefär som bilfirman kräver att du är med och lagar din nya bil som fått nåt fel.
Innan telia ADSL som faktiskt funkade bättre utom några gånger det strulade, men telias kundtjänst är faktiskt bra, de ersatte alltid mig för den tid som tjänsten strulade (om ersättningen motsvarar besväret kan diskuteras, men BBB vill inte ens sänka månadskostnad fast skiten inte funkar).
Mina föräldrar blev förresten "pålurade" mobilt bredband med IP-telefoni, så de kopplade ur kopparen (ADSL och analog telefon) utan att de hade förstått det, jag tror de fick byta larm då de krävde "kopparförbindelse". Det gick inte att använda telefonen alls, det var ett "eko" hela tiden, jag lade timtal med supporten (felet skulle förstås som alltid ligga i annat än deras egen utrustning, så vi provade en arsenal av analoga telefoner men alla funkade lika kass), lessnade när föräldrarna fick erbjudande om fiber. Ville de skulle säga upp detta och helst dra av hela kostnaden för telefoni då det faktiskt aldrig funkat. De vägrade, men jag gav mig inte, ringde upp och bad få prata med nån chef och satt LÄNGE i telefon med denna kvinna, men tillslut så rev hon avtalet och drog av ett par månadskostnader. Tror detta var telenor, men är inte säker.
Funkar inte tjänsten så ska man inte behöva vara bunden av avtalet, de ska ju få en chans att fixa det, men har man själv lagt timmar i felsökning tillsammans med supporten utan att fixa felet så bör de riva avtalet direkt. Säg till att du kommer kräva att de ersätter dig med samma kostnad som de vill ha för den teknikern de erbjuder sig att skicka, om de inte löser problemet. Din tid är värdefull, man ska inte behöva lägga timtal på att själv felsöka. Det är ungefär som bilfirman kräver att du är med och lagar din nya bil som fått nåt fel.
Jag hade exakt samma problem med dom (eller snarare ComHem) att tjänsten inte levde upp till mina förväntningar och jag hade som du bindningstid.
Jag betalade inte 1 kr till dom utan jag krävde att alla fel skulle åtgärdas innan jag kan börja betala och att jag värderade deras tjänster till 0 kr under tiden de inte fungerade. De hävde mitt avtal.
Bestrid bara fakturorna och säg att du värderar tjänsten till 0 kr under tiden som felen inte är åtgärdade.
Jag betalade inte 1 kr till dom utan jag krävde att alla fel skulle åtgärdas innan jag kan börja betala och att jag värderade deras tjänster till 0 kr under tiden de inte fungerade. De hävde mitt avtal.
Bestrid bara fakturorna och säg att du värderar tjänsten till 0 kr under tiden som felen inte är åtgärdade.
Jag har boxer digital-tv via antenn och deras smartbox. Den har strulat otroligt mycket. Kanaler försvinner. Ljudet försvinner. Felmeddelanden om att antennens riktning ska kontrolleras. Att strömmatningen till antennen kan vara kass.
Jag har fiber från BBB på g in i huset och hoppas verkligen att deras tvtjänst ska fungera bättre. Därför har jag inte ännu orkat bråka mer med boxer. När BBB kommer åker boxer ut med buller och bång.
Jag har fiber från BBB på g in i huset och hoppas verkligen att deras tvtjänst ska fungera bättre. Därför har jag inte ännu orkat bråka mer med boxer. När BBB kommer åker boxer ut med buller och bång.
Hoppas din upplevelse med BBB blir bättre än min...Polacoloco skrev:Jag har boxer digital-tv via antenn och deras smartbox. Den har strulat otroligt mycket. Kanaler försvinner. Ljudet försvinner. Felmeddelanden om att antennens riktning ska kontrolleras. Att strömmatningen till antennen kan vara kass.
Jag har fiber från BBB på g in i huset och hoppas verkligen att deras tvtjänst ska fungera bättre. Därför har jag inte ännu orkat bråka mer med boxer. När BBB kommer åker boxer ut med buller och bång.
Netflix, SVTPlay och marksänd "fri" digital TV funkar alla kanonbra tycker jag (och utbudet med dessa är mer än man (=jag) behöver), skulle jag bestämma hemma skulle vi "bara" ha detta... TV boxen är inte mogen, min fru klagar, men på nåt sätt förväntas jag "fronta" BBB supporten, jag har bett henne själv ringa eller vi säger upp, för jag orkar inte traggla med dem, men på nåt konstigt sätt så har det funkat hyggligt sen dess, iallafall inte dåligt nog för att hon ska ta initiativ att göra nåt...
(kan tillägga att jag bökat med mina föräldrars Viasat per parabol, med nån slags budget-play variant där man kan ladda hem play via IP till ett USB minne i boxen, det funkar skitdåligt, tveksam om det överhuvudtaget kan sägas funka, de har fått ny box, vi har uppdaterat SW, nu är nytt USB minne på väg, om inte det funkar blir det en ny box till... - menyerna är ofattbart slöa.)
Självklart, men kritik hur företag hanterar modern teknik och kritik hur företag, rent allmänt, hanterar just klagomål tenderar gå hand i hand för att, efter hand mer och mer handla just om hur dåligt företaget, som sådant, är.V vectrex skrev:
Man behöver ha en mer nyanserad bild, helt enkelt.
Är det inte så att Boxer köptes av ComHem, så marksända biten är nåt gammalt arv från SVT medan hela IP satsningen är från ComHem. Kanske är även hela supportorganisationen från två olika håll?M Mad_Man skrev:
Vi hade (för måååånga år sen) i lägenheten nån slags bredband från ComHem via kabelTV (har jag för mig det var), modemet hängde sig när man laddade ned intensivt med data. Jag tragglade med supporten som hela tiden ville jag skulle "boota om" modemet (det behöver göras ibland sa de och föreslog att man kopplade ur varje natt vilket jag inte tycker var en bra lösning) och ställde tillslut frågan om hur länge denne supportperson sett i sina loggar modemen körde som längst innan reset krävdes, han ville inte svara på det men bekräftade iallafall att mer än 4 veckor hade han aldrig sett att något modem kört utan att hänga sig... Det byttes sedemera ut till ett vanligt nätverksuttag, minns inte leverantören, men just detta funkade faktiskt utan problem...
Boxer köptes mycket riktigt av ComHem, men SVT har aldrig haft med saken att göra och Boxer drog igång IPTV långt innan ComHems köp.J JohanLun skrev:
Du har en poäng, men ett avgörande skäl att du har en bättre bild av Boxer beror möjligen till stor del på att du kört marksänt, en teknik som förefaller betydligt mer mogen än IPTV så du slipper ha med Boxers support att göra i samma utsträckning. Jag körde själv Boxer marksänt i många år utan att behöva kontakta support. Först när jag försökte säga upp avtalet började saker krångla...M Mad_Man skrev: