Hej igen
Kommit såhär långt men inget som har någon annan färg än vit. Vilken är pumpen? Vy under diskmaskin som visar vit pump på höger sida med kablar och slangar anslutna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jaaaaa jag lyckades. Gissade vad som var pumpen vred och fick loss en glasbit! Åh vad jag älskar internet och TACK för supporten här!!! Första gången jag vågar mig på att laga en maskin. Nu vet jag ju till nästa gång!! Hjälpen höä sparade oss 1500 kr!!!!
 
  • Gilla
Uldis och 4 till
  • Laddar…
Ge tillbaka till Internet och peka ut pumpen i din bild. :)
 
  • Gilla
sapipil
  • Laddar…
L Laserkvinnan skrev:
Hej igen
Kommit såhär långt men inget som har någon annan färg än vit. Vilken är pumpen?[bild]
Hade exakt samma fel och följde rådet här. Pumpen är den som sticker ut åt höger med tre blå sladdar. Bara att ta tag i och vrida motsols. Det ramlade ut en liten glasbit ur min pump och nu lirar det. Jag behövde bara ta bort täckplåten vis sockeln för att komma åt den. Glasbiten på bilden ligger på ett visitkort (för storleksjämförelse). Tack för hjälpen!!
 
  • Liten glasbit på visitkort för storleksjämförelse, mot träbakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej, följde råden, hittade en tandpetarbit, motorn verkade rotera. Ihop skruvad och klar, brummar den bara och kod 50 kommer upp igen. Motor kaputt och behöver bytas? Göra själv?
Tacksam för hjälp/Karro
 
Hej, följde råden, hittade en tandpetarbit, motorn verkade rotera. Ihop skruvad och klar, brummar den bara och kod 50 kommer upp igen. Motor kaputt och behöver bytas? Göra själv?
Tacksam för hjälp/Karro
 
A
Det är en trefasmotor om du har samma maskin
Annars är stoppet i den andra motorn
Men börja med att ta isär o titta igen
 
  • Gilla
uffejansson
  • Laddar…
Trefasmotor i en diskmaskin?!
 
electroluxaren skrev:
Det är en trefasmotor om du har samma maskin
Annars är stoppet i den andra motorn
Men börja med att ta isär o titta igen
Det är en QB6052 och jag har haft isär just den motor som står om här i tråden. Där hittade jag en bit av tandstickan och snurrade på ”kvarnen”. Men nu brummar det bara och felkod 50 kommer upp
 
A
Nyfniken Nyfniken skrev:
Trefasmotor i en diskmaskin?!
Japp framtiden är här! Eller är det tillbaks tillframtiden.
 
A
K Karonibe skrev:
Det är en QB6052 och jag har haft isär just den motor som står om här i tråden. Där hittade jag en bit av tandstickan och snurrade på ”kvarnen”. Men nu brummar det bara och felkod 50 kommer upp
Det skall mycket till om denna pump läger av
Så kolla om det dykt upp mer skräp
 
electroluxaren skrev:
Det skall mycket till om denna pump läger av
Så kolla om det dykt upp mer skräp
Har kollat, men ser inget, svårt att se iofs. Kan det vara något annat dom gör att det brummar? Är verkligen totalt lost.
 
A
Det man upplevas att den bara brummar om det inte finns nått vatten men det förklarar int e50
Detta är inget vanligt så jag måste titta på din maskin för att veta fast det är ju inte görbart....
 
electroluxaren skrev:
Det man upplevas att den bara brummar om det inte finns nått vatten men det förklarar int e50
Detta är inget vanligt så jag måste titta på din maskin för att veta fast det är ju inte görbart....
Ok, tack ändå för dina råd. Ska kolla kvitto kring garantin, håller tummarna för det. Tack och bock/Karro
 
Fick igång den, var nog som du sa vattnet som inte rann fram. Grymt tack
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.