4 703 läst · 6 svar
5k läst
6 svar
rännkrokskruv eller farmarskruv till rörsvep?
Har ett långt stuprör på ladugråden som slitit sönder sina fästen. Köpt nya. Men osäker vilka skruv jag bör ta,
Köpte två sorter;
* Rännkrokskruvarna är rostfria och rostfritt går lätt av.
* Farmarskruv med bricka och packning. kanske större risk att fästena rör på sig då pga packningen?
Vilken tror ni mest på?
Köpte två sorter;
* Rännkrokskruvarna är rostfria och rostfritt går lätt av.
* Farmarskruv med bricka och packning. kanske större risk att fästena rör på sig då pga packningen?
Vilken tror ni mest på?
Produkter som diskuteras: "farmarskruv"
Farmarskruv aluminium FAST
För montage av aluminiumplåt i trä
455 kr inkl moms
Läs mer
Såndär folk har för att vattna gräset en bit bort från huset.
Typ förlänga stupröret med strumpa.
Justnu har jag tvingat på långt avloppsrör vilket troligen är orsaken till att hela stupröret slitit sig loss. Det är bara en 90krök nertill och vill inte att allt vatten ska rinna ner på plinten under.
Typ förlänga stupröret med strumpa.
Justnu har jag tvingat på långt avloppsrör vilket troligen är orsaken till att hela stupröret slitit sig loss. Det är bara en 90krök nertill och vill inte att allt vatten ska rinna ner på plinten under.
Sådana där gröna plaststrumpor håller max ett år, sedan är plasten söndertorkad.
När jag köpte huset hade föregående ägare popnitat fast ett extra stuprör efter 90-kröken, som ledde iväg vattnet en bit. Anslutningen behöver ju inte ens vara nästan tät.
Nu har jag istället ställt dit en regntunna och leder bort en vanlig vattenslang från den. Fungerar bra tills en bättre dagvattenlösning är gjord.
När jag köpte huset hade föregående ägare popnitat fast ett extra stuprör efter 90-kröken, som ledde iväg vattnet en bit. Anslutningen behöver ju inte ens vara nästan tät.
Nu har jag istället ställt dit en regntunna och leder bort en vanlig vattenslang från den. Fungerar bra tills en bättre dagvattenlösning är gjord.
Produkter som diskuteras i tråden