Slank med en sån här också! Dymlingsborr modell mindre. Ca 20-25mm.

Blir perfekt till bänkar.
 
  • Hand håller ett långt, spiralformat dymlingsborr mot gräsbevuxen mark, avsett för träbearbetning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Zork
  • Laddar…
Braaaaap! Jag köpte en till :crysmile:

Fick ett så bra pris så jag kunde inte låta bli!

85cc, 5kW och 6,5hk.
 
  • En ny köpt motorsåg med märket STIHL och ett OREGON svärd ligger på en betonggolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Ny elverktygssats från Festool i öppnad förpackning, redo för snickeriprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

När bilningsarbetet känns trögt så dimper denna ner på posten. Långt där framme i mörkret då ska det byggas lite mer snickeri-grejer och inte bara rivas...
 
  • Gilla
Zork och 5 till
  • Laddar…
För några månader sedan tipsade någon här på forumet om Täljogram. Jag hintade lite fint till min sambo om detta och titta vad jag igår fick som present :)

Täljogram-kit med kniv, träblock och instruktioner i en låda med spån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ganska fint förpackat. Dock var instruktionerna en besvikelse. Jag trodde det skulle vara betydligt mera tips och beskrivningar. Man får en uppgift och det blir till att lösa efter bästa förmåga.

Träblock med handritad skiss till ett täljprojekt, bredvid en instruktionsbroschyr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Man fick inte med någon mall utan det blev till att skissa på fri hand. Det är ju rätt svårt när man inte har någon känsla för proportioner.

Nu har jag dock täljt så jag har blåsor i handen hehe
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Learning by doing — det blir skitfint! Och det ser ut som att du har lite känsla för proportioner och form. Det handlar om att öva, snart sitter det. Kul!

//Ronnie
 
johel572 johel572 skrev:
För några månader sedan tipsade någon här på forumet om Täljogram. Jag hintade lite fint till min sambo om detta och titta vad jag igår fick som present :)

[bild]
Ganska fint förpackat. Dock var instruktionerna en besvikelse. Jag trodde det skulle vara betydligt mera tips och beskrivningar. Man får en uppgift och det blir till att lösa efter bästa förmåga.

[bild]
Man fick inte med någon mall utan det blev till att skissa på fri hand. Det är ju rätt svårt när man inte har någon känsla för proportioner.

Nu har jag dock täljt så jag har blåsor i handen hehe
Kul, kan ha varit min post du såg, har iaf skrivit om täljogram som jag fick av frun på födelsedagen i februari. Håller med om att man skulle vilja ha mer tips, å andra sidan kanske det är bättre att leta efter i böcker.

Blåsorna känner jag också igen. Har du börjat argumentera för en huggkubbe i vardagsrummet än som undertecknad har? ;)
 
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
Ett rundmatningsbord till fräsen.

Metalliskt rundmatningsbord för fräs med graderskala och spännanordningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
SC Aero och 4 till
  • Laddar…
Loppisfynd. Två st Lindström och en Knipex. Dom var omärkta. 20:- st sa dom. Fick dåligt samvete att det var för billigt. Dom fick 100:- för alla. Kan man kosta på sig när det går till goda ändamål.
 
  • Tre tångverktyg på ett arbetsbord; en med röda handtag, två utan. Märkta Lindström och Knipex.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Hemmakatten och 2 till
  • Laddar…
När man budar på tradera utan att veta pris i butik. 340 kr inkl frakt.
 
  • En uppsättning av Milwaukee SDS-borr i olika storlekar uppradade på en mörk yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
jonmo
  • Laddar…
Been there, brother.
 
  • Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
Stomspikaren dewalt dcn692 på väg från miles tools i uk.

Person som använder en DeWalt DCN692 stomspikare vid träbyggnadsarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Emil_K
  • Laddar…
Dagens skörd:

https://www.jula.se/catalog/verktyg...-vakuumpumpar/kompressorer/kompressor-200011/

En ny meec verktygskompressor med tank och hjul.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://www.jula.se/catalog/verktyg-och-maskiner/matinstrument/matverktyg/mattband/mattband-161032/

Hultafors måttband 5 meter, delvis utdraget, isolerad mot vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


https://www.harald-nyborg.se/makita-vinkelslip-125-mm-720w.html?___store=hn_default

En Makita vinkelslipmaskin med slipdisk på en vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Närbild av en dammsugare från Festool täckt med sågspån, med fokus på märkeslogotyp och modellnummer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Man kan inte ha för många dammsugare.
 
  • Gilla
bulleribock och 1 till
  • Laddar…
Dagens loppisfynd, har letat efter en Bahco spikutdragare ganska länge.

Verktygssamling på golv, inklusive Bahco spikutdragare, skruvmejselsats och skiftnyckel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bulleribock och 2 till
  • Laddar…
Shakula Shakula skrev:
Dagens loppisfynd, har letat efter en Bahco spikutdragare ganska länge.
Har en sådan liggande i grovbygglådan som jag aldrig använder. Föredrar Atle som ryms i bältet.
Röd Atle verktyg bredvid en Estwing Framinghammer och andra handverktyg på en verktygsvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Åker inte på montering utan den. Givetvis i kombination med min Estwing Framinghammer 23 oz.
Har länge undrat vad Atle är gjord av med tanke på vilka påfrestningar jag utsätter den för. Segt och hårt i kombination. Svårförenade egenskaper.

Mvhy Findus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.