Jo. Jag skiter nog i andra stolpen. Har en äckligt modern armatur som lyser uppåt och neråt som kanske får monteras på bärlinan.

Det är ju bara du som verkar titta på detta så det blir nästan som en blog men vafan.
 
  • Gilla
TowaTei och 1 till
  • Laddar…
:crysmile::crysmile::crysmile:
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
5.2 racing 5.2 racing skrev:
Jo. Jag skiter nog i andra stolpen. Har en äckligt modern armatur som lyser uppåt och neråt som kanske får monteras på bärlinan.

Det är ju bara du som verkar titta på detta så det blir nästan som en blog men vafan.
+2999 st ;)

Det är kul att följa :ok:

Det händer ju massor :)
 
  • Gilla
Eklundh
  • Laddar…
Hemmakatten
Det är ju 3000 som läst tråden. Jag har följt den men har inte haft nåt bra förslag till dig.

Generellt sett vill man gärna ha stor plats framför ytterdörr och man brukar försöka "måla med breda penslar" och inte plottrigt sönder i för många småbitar.

Det har du lyckats med i ditt sista förslag. :)
 
  • Gilla
5.2 racing
  • Laddar…
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Det är ju 3000 som läst tråden. Jag har följt den men har inte haft nåt bra förslag till dig.

Generellt sett vill man gärna ha stor plats framför ytterdörr och man brukar försöka "måla med breda penslar" och inte plottrigt sönder i för många småbitar.

Det har du lyckats med i ditt sista förslag. :)
Nu är ju detta bara en groventredörr som går till garaget. Vi går in på andra sidan huset där vi även ställer vår familjebil och där gäster går. Jag har normalt sett min firmabil vid garaget så det är bara jag som går in och ut där när jag skall till jobbet eller till garaget. Eller ja, så är tanken iaf när vi nu får satt in en altandörr.
 
  • Husfasad med groventré, garage och parkerad firmabil, brevlådor i förgrunden och grönska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Dagens jobb var att kärra ut 7 ton matjord och fortsätta med stenen. Vi skall iväg på semester så det kan vara fint att få gräsfröna i jord.
 
  • En trädgård med nyutlagd matjord bredvid en veranda, redo för gräsfrösådd före semester.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Pågående trädgårdsarbete med utspridd matjord och uppbyggnad av stenläggning bredvid en halvfärdig träterrass.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyutlagd matjord bredvid en delvis lagd stenstig och ett trädäck vid ett hus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Matjorden klar. Nu fixa till den inre bågen. Jag vill att den skall gå in 70-80cm innanför hörnet, frugan vill att den livar med altanen.

Skall fixa y-stenen med en motorkap när jag börjar jobba.
 
  • Trädgård under arbete med nylagd matjord, pågående konstruktion av trädäck och murad båge.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverad trädgård med jord och stenläggning intill träaltan vid hus, lekställning i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyharvad matjord bredvid en träaltan med leksaker och grönområden i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
Blir ju tokbra!
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Kul att du säger det!

Jag är förvånansvärt nöjd faktiskt. Svinbra att bolla lite idéer med dels frugan, dels forat. Man låser sig lätt när man hela tiden tittar på det gamla.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Kom över lite kullersten. Blir nog att lägga i rabatten där lampan sitter.
 
  • Kullerstenar i en släpvagn, suddig bakgrund med träd och skymning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En skottkärra full med kullersten för trädgårdsbruk i skymningen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
D09
Fan va duktig du/ ni är (y)
 
  • Gilla
5.2 racing
  • Laddar…
Tack. Så här såg det ut i början på Juni.
 
  • Grundarbete för en trädgårdsgång med grus, hus och blommande buskar i juni.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hus med påbörjat trädgårdsarbete, jordhögar och verktyg syns i soligt väder.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trädgård i början på juni med grävd ränna för projekt, träterrass i förgrunden och grönt gräs.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
D09
:surprised::surprised::surprised: Grymt!
 
  • Gilla
5.2 racing
  • Laddar…
Final call. Så får storgatstenen ligga.
Lekt takläggare och pappat täckbrädorna, kanske förlänger livslängden något iaf.
 
  • Nytt träddäck bredvid huset och arbete på gång med en stenlagd gång och trädgårdsprojekt. Oreda med verktyg och material syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nybyggd trätrall nära ett hus med oavslutat stenläggningsarbete och täckbrädor längs kanten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trädgård under renovering med nytt trädäck och stenlagd gång intill vit tegelvilla.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
SandraPeter och 4 till
  • Laddar…
Fick lite feeling och lade en rad vid trappsteget. Har dragit fram rör för framtida bruk. Nästa steg blir att fylla upp med sand och bös där kullerstenen skall vara. Börjar ärligt talat tröttna lite på detta projekt. Måtte semestern ta slut snart. :confused::)
 
  • Byggprojekt med halvlagd kullerstensrad nära trädäck och synliga gula rör i marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trädgårdsprojekt under arbete med kullerstenskant, utlagda rör och delvis grusat område vid hus och däck.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.