Jckssn Jckssn skrev:
Och ny hyvel... Morten Rph 330 i mycket bra skick med en uppsättning hss extrastål.

Fanns även en Luna SP1000 svarv med massor av tillbehör och Svarvstål - gick för 900kr
Jaha, priset för en halvskabbig svarv kunde du avslöja...men hur mycket betalade du för hyveln då:thinking:?
 
  • Gilla
scim
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Jaha, priset för en halvskabbig svarv kunde du avslöja...men hur mycket betalade du för hyveln då:thinking:?
Hyveln blev lite dyrare än svarven men jag var beredd att slanta upp mer än dom 3500kr jag gav för den.

Grön Inca-hyvelmaskin med tillbehör på ett verkstadsgolv, modell syns som RPH 300.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Detalj av en begagnad Inca-trähyvel med synliga användningsspår på arbetsytan och hyvelstål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lätt använd Inca-hyvel i grönt ligger på ett betonggolv med olika komponenter synliga men något rostiga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ingen instruktionsbok (men såg den fanns på nätet) men i övrigt verkat den vara hyfsat komplett?
Nån som har nån aning om årsmodell?
Ser väldigt sparsamt använd ut.

Inca-hyveln köptes för att ha nånting fram till jag hittade en större, inte riktigt meningen att hitta en större så fort...

Edit: finns ju redan samlare på bandsågar här på forumet så jag gissar att det här inte är sista plan och rikt jag köper :crysmile:
 
  • Gilla
Anders 1920-tal och 6 till
  • Laddar…
Gratulerar

Då är det bara att sätta ut Incan på blocket så du blir av med den och får loss pengar till nästa inköp!
 
  • Gilla
Jckssn
  • Laddar…
S
Vill ha!!!!!!!!!!!!!! behöver! :crysmile:

Edit: grattis till ett väldigt bra köp, @Jckssn :)
 
Redigerat:
  • Gilla
Jckssn
  • Laddar…
Jckssn Jckssn skrev:
finns ju redan samlare på bandsågar här på forumet så jag gissar att det här inte är sista plan och rikt jag köper :crysmile:
Vi samlar inte! ;) (Insåg att om jag räknar med de rikt/plan jag lånat ut har jag 4st..) Tyvärr kan man inte kompensera avsaknaden av en stor hyvel med flera små..


Jag är inte alls bitter och avundsjuk på din hyvel ;) Tokbra köp!
 
  • Gilla
Jckssn och 1 till
  • Laddar…
Rätt bra loppisdag. Sweetheart 110 och 151, EA Berg på falshyvel och tänger. Mest nöjd är jag dock med borrstativet, som jag verkligen behövde och som jag såg först av allt. Gubben sa 75 kr, jag sa ok, hans fru bredvid blev jättearg och sa att det var sista priset han satte idag. :D
Verktygssamling från loppis med borrstativ, hyvlar, tänger och kabel på arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
johel572 och 3 till
  • Laddar…
Loppisfynd här också 30 kr/st


Två gamla trähyvlar med prislappar som visar 30 kr styck på ett loppisbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Bah, på de loppisar jag är finns det bara gammalt porslin, ännu äldre kläder samt en massa LP-skivor =(
 
  • Gilla
johel572 och 1 till
  • Laddar…
Även jag har varit på loppis:)
Verktyg på ett bord, bland annat hammare och en okänd tång nere till vänster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Någon som vet vad tången nere till vänster används till?
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Inte riktigt idag, men nästan. Packat upp idag iaf ;)
Lite för fina för en amatör som mig, men för prisvärda för att motivera något annat, de storlekar jag vill ha samt en bra låda för £40 från Amazon. Riktigt sköna handtag och verkar vassa, bye, bye Hard Head

Ett uppsättning av Bahco-skruvmejslar ordnade i en träask.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gjorde uttag i baksidan av smyglisterna för högtalaruttag, dragit kabel i källaren till receivern som står i en annan del av rummet. Ska löda, skjuta fast listerna och latexfoga innan det är klart, men så här är principen. Uttagen är från Kjell o Co.

Högtalaruttag monterade i baksidan av en vit smyglist på en vägg ovanför ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Härryda2015 och 3 till
  • Laddar…
Hyveln till vänster samt tre slipstenar inkl. bänk och motor.

100:- :rofl:
 
  • Två trähyvlar på ett bord, omgiven av papper och diverse föremål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Äldre hyvelverktyg och slipstenar på en improviserad arbetsbänk i ett rödmålat trädgårdsskjul.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Nå voi perjantai! Det var inte dåligt för slipstenen allena!
 
  • Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Nå voi perjantai! Det var inte dåligt för slipstenen allena!
Slipsten(ar). Dom är tre! :)
 
  • Gilla
DennisCA
  • Laddar…
kommer väl en kompletterande räkning sedan ;)
 
C cazet skrev:
kommer väl en kompletterande räkning sedan ;)
Haha :geek::crysmile:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.