4 261 läst · 17 svar
4k läst
17 svar
Klinker, hur kapar jag ett snyggt inre hörn på en fastsatt klinkerplatta
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tidigare ägaren har har lagt över golvbrunnen med 220x180 mm öppning istället för 200x200. Jag vill öppna
upp till 220x220 för att snygga till det hela och undrar om det finns något knep för att få ett inre hörn snyggt
kapat.
Då är du nog i klistret , om plattorna sitter med fix så är det omöjligt att kapa eller ta bort en platta utan att tätskiktet följer med , går sönder , och det blir jäms med nästa platta till 100%H hul skrev:
går inte att skarva tätskikt vad jag vet , om det inte har kommit något nytt i den vägen
Om dom suttit som på den gamla goda tiden , i asfalt så hade det gått bra med värmepistol , även kanske med fix , det vet jag inte , asfalt smälter bara att lyfta upp , men fix är ju stelt som betong
de går att skarva tätskikt och få de godkänt. men inget man gör självL Liteavvarje skrev:
Vad menar du med gillar min stil?L Liteavvarje skrev:
Vi behövde göra de på 60 lägenheter för tätskiktet blev fel mot tröskeln (oops)
Då tog plattsättaren in speciellt folk som jobbade bara med de och försiktigt knackade plattor och skarvade tätskiktet.
så fick man egenkontroll och intyg på att de var korrekt utfört.
om jag inte minns fel gick de inte på alla sorts tätskikt men ta inte mitt ord på de
Hej,
Källare, enligt Anticimex spelar det ingen roll om det läcker, vätan gör ingen skada. Tänker lägga i en 20x20 cm sil med en cementbaserad fog som bryts så gott det går. Strävar efter en 10 mm fog runt om för att avloppet syns och vill ha snygga hörn. Tidigare låg det under ett badkar.
Källare, enligt Anticimex spelar det ingen roll om det läcker, vätan gör ingen skada. Tänker lägga i en 20x20 cm sil med en cementbaserad fog som bryts så gott det går. Strävar efter en 10 mm fog runt om för att avloppet syns och vill ha snygga hörn. Tidigare låg det under ett badkar.
Bästa svaret
Nu är jag ingen expert men kan man inte bara försiktigt köra med dremeln och ta bort de där 88 kvadratcentimeterna? Kan väl inte ta evigheter även om man är försiktig. Och behålla tätskiktet intakt tänker jag...
Eftersom det inte är något tätskikt under så går det fin fint att såga med diamantklinga och helt enkelt bara såga lite djupare, även i underliggande betong.
Lyft ur vattenlåset och kolla vart avloppet går först bara..
Slå sönder resten med hammare och knacka bort fixen under.
Jag skulle fixa det där på 30 minuter, men då jobbar jag professionellt med å knäcka betong..
Lyft ur vattenlåset och kolla vart avloppet går först bara..
Slå sönder resten med hammare och knacka bort fixen under.
Jag skulle fixa det där på 30 minuter, men då jobbar jag professionellt med å knäcka betong..