3 583 läst · 5 svar
4k läst
5 svar
Plast eller markduk emot "nergrävd" regel
Hej!
Jag har byggt ett trädäck i nivå med gräsmattan, och funderar lite vad som är bäst när det kommer till marken emot reglarna.
Stommen består av 145or, klass A trycka reglar. Dessa ska ju kunna vara i direkt kontakt med vatten o jord. Men jag tänker om det är dumt att utmana?
Nu tänker jag att jag häftar på markduk emot dem, och fyller upp med matjord till rätt nivå. Det kommer ju ligga emot dessa reglar då. Eller ska man ta plast, så det blir helt tätt emot träet?
Mvh
Rickard
Jag har byggt ett trädäck i nivå med gräsmattan, och funderar lite vad som är bäst när det kommer till marken emot reglarna.
Stommen består av 145or, klass A trycka reglar. Dessa ska ju kunna vara i direkt kontakt med vatten o jord. Men jag tänker om det är dumt att utmana?
Nu tänker jag att jag häftar på markduk emot dem, och fyller upp med matjord till rätt nivå. Det kommer ju ligga emot dessa reglar då. Eller ska man ta plast, så det blir helt tätt emot träet?
Mvh
Rickard
Husägare
· Skåne
· 1 470 inlägg
Se också till att det inte blir en vattensamling av regnvattnet i den behållare du skapar kring regeln.
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 426 inlägg
Det kommer hålla lääänge med markduk. Ingen plastduk!
Annars kan man dock köra platonmatta, det det har jag mot mitt soldäck som ligger delvis i marken.
Annars kan man dock köra platonmatta, det det har jag mot mitt soldäck som ligger delvis i marken.
Liknande trådar
-
Ska lägga golv i oisolerat utrymme. Plast eller inte?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Ska vi välja plast- eller kopparrör?
Vatten & Avlopp -
Plast eller inte?
Byggmaterial & Byggteknik -
Markduk och cellplast i blomlåda
Trädgård allmänt -
Hur markbereder man under en friggebod på plintar? Plast eller markduk?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus