Jula-kvalitet i sitt esse.

Lite humor ändå, vad svarade Jula?

Tomture61
Det är inte jag som är köparen av Julas skjutmått ;)
Ngt jag hittade på FB och tycker vell inte jag kan hitta humorn i detta :thumbdown:

Köpte en gång ett måttband med samma underliga och okända måttsystem på GeKås i Ullared. Kostade hela 9.90:-. Mätte med det en gång, sedan gick det direkt i skrotbingen!

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Mikael_L
Någon tänkte väl fel, la nonieskalan på fel ställe. :)

Mikael_L Mikael_L skrev:
Någon tänkte väl fel, la nonieskalan på fel ställe. :)
Kanske helt enkelt fick en snilleblixt och kombinerade nonie-skalan med mm-skalan.

Heureka, två skalor rationaliserade till en :rofl:

Frågan är vad som är värst, Julas egna mm-definition eller att mäta i Imperial ;)

En kompis hade ett skjutmått med Imperialskala uppdelad i tiondelar...

Bara man mäter allt med samma så går det bra, sådana detaljer kan man inte haka upp sig på :)

Mikael_L
Tokslut Tokslut skrev:
En kompis hade ett skjutmått med Imperialskala uppdelad i tiondelar...
Jag som har caddat något kretskort har ju stött på "mils".
Första gången trodde jag knappt det var sant, men "mils" är en tusendels tum, typ millitum. Milliinch, smaka på den. :D

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Första gången trodde jag knappt det var sant, men "mils" är en tusendels tum, typ millitum. Milliinch, smaka på den. :D
Det är dags för dom att kliva över helt, deras bilar gick officiellt över 1996. Deras sjukvård använder tydligen Liter också, så de smyger väl sakta över...

F
Tokslut Tokslut skrev:
Det är dags för dom att kliva över helt, deras bilar gick officiellt över 1996. Deras sjukvård använder tydligen Liter också, så de smyger väl sakta över...
Britterna är industriellt mer eller mindre metriska. Det är värre med amerikanerna.

Mikael_L Mikael_L skrev:
Skjutmått med nonieskala i miles nedtill och millimeterskala upptill mot svart bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nonieskala i mils nere o det mindre viktiga (mm) uppe:)

• Gilla
verktygsgurun och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.