alm82 Andreas La Motte skrev:
Programmeringen verkar stanna kvar på min nu efter att jag lagt in en schemalagd klipptid även på lördagar.

Nu syns även veckodagarna på startskärmen (M,T,W,T,F,S,S) de gjorde det inte förut.
Vilken version kör du med?
 
2.47
 
Min ställer sig på 800m² och tar bort helgerna. Annars är det andra kvar.
 
Hej,

När jag har laddat ner pck filen på usb stickan. Hur packar jag upp den och med vad? Håller på att bli tokig av allt letande :( Tack på förhand.
 
Min wg796e kör runt ganska ofta på natten har jag märkt även fast inga av mina tider ligger på natten. Någon mer som har varit ute för samma problem?

Upptäcker sambon detta blir Greger inte långlivad med risken för att köra på igelkottar :(

Skärmdump av robotgräsklipparens schemaläggare med inställda tider för olika dagar i veckan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Frisko78 Frisko78 skrev:
Hej,

När jag har laddat ner pck filen på usb stickan. Hur packar jag upp den och med vad? Håller på att bli tokig av allt letande :( Tack på förhand.
Bara lägg filen på en FAT 32 formaterad tom sticka och sätt in den i klipparen.
 
M MacMelmac skrev:
Bara lägg filen på en FAT 32 formaterad tom sticka och sätt in den i klipparen.
Hej,

Jag behöver inte packa upp den eller göra något mer med den? Det står att man ska packa upp filen i instruktionen.

Stort tack
 
Om det står att filen ska "packas upp" så ska du ju extrahera den så att den får sin ursprungliga storlek. Brukar ske automatiskt om du klickar på filen i din dator.
 
L
W wheaa skrev:
Hej!

Är det någon som har problem med att klipparen kör i cirklar runt runt runt en av öarna? Jag har två öar på raken och den som ligger närmast kanten fastnar klipparen i vad som verkar vara en oändlighetsloop. Några tips? Det är när den kör längs linan och kantklipper det verkar vara problem.
Om trådarna ligger för nära kan det bli problem. Det bör vara minst 1.5 meter mellan den yttregränstråden och en tråd runt en Ö. Gör annars så att du flyttar isär trådarna ut till ön med 1.5. dm så att Ön blir en del av yttre slingan. Så fick jag göra och det funkar bra. Den klipper nästan allt gräs ändå. Det finns ett problem med systemet om en Ö är större än 10 meter i omkrets. Då funkar det inte, och den kan fastna på Ön. Det händer när den ska gå hem och ladda, och den då först hittar Ö och inte ytterslingan. Blir bara ett problem om det är en stor Ö. Små Öar släpper den efter 1.5 varv.
 
Nu kommer jag inte ihåg men den kanske ligger packad och då behöver du t.ex WinRAR.
 
L Lolight skrev:
Om trådarna ligger för nära kan det bli problem. Det bör vara minst 1.5 meter mellan den yttregränstråden och en tråd runt en Ö.
Jag har 90 cm mellan yttre gränstråden och en ö (1,2 m i diameter) och har aldrig haft problem under de tre veckor som jag haft klipparen
 
L
O Obnoxious skrev:
Jag har 90 cm mellan yttre gränstråden och en ö (1,2 m i diameter) och har aldrig haft problem under de tre veckor som jag haft klipparen
En mindre Ö gör troligen att du kan ha smalare passage. Men det är så många faktorer som spelar in. Både hur din Landroid funkar i sensorerna, hur din laddstation funkar, samt vilken styrka du får på signalen i ledningen. Om du har grävt ner den osv. Hur lång ledningen den är. Om du har skarvat osv. Det blir lite olika för alla installationer.
 
Sammy_j Sammy_j skrev:
Min wg796e kör runt ganska ofta på natten har jag märkt även fast inga av mina tider ligger på natten. Någon mer som har varit ute för samma problem?

Upptäcker sambon detta blir Greger inte långlivad med risken för att köra på igelkottar :(

[bild]
Kan vara att den blir fördröjd av regn och att det är därför passen drar ut på tiden. Prova att tidigarelägga en del av dina långpass så ökar sannolikheten att den blir klar innan igelkottarna börjar traska runt framåt kvällskvisten.
__
PS. Själv har jag inga pass som håller på längre än till 18:00. Optimal klipptid är oftast 12 -18, daggen är avdunstad och det blir bästa klippeffekt med minimala spår längs begränsningstråden vid återgång.
 
Redigerat:
Fick svar ganska snabbt av Hässleholm i helgen med tips om uppdatering samt kolla att inte utökad klipptid är mer än 0%. så jag har nu uppdaterat programvaran samt justerat klipptiderna enligt ditt förslag. Bara att avvakta nu och se om det funkar :)
 
  • Skärmdump av LANDROID-app med veckoschema för klipptider, måndag till söndag, med spar- och avbrytknappar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Min slinga har blivit lite för lång och komplicerad vilket gör att worxen inte alltid orkar hem. En lösning vore då att sätta en andra laddstation efter ungefär halva sträckan.
Någon som är insatt i laddstationen och laddfunktionen? Funderar på om man skulle kunna bygga en själv. Två pinnar på en planka med 13 volt på, skulle det funka? Misstänker att det mesta av laddintelligensen ligger i själva klipparen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.