Tack för alla bra svar! Så har jag förstått det rätt så är det i princip en gsr 18v-ec med bluetooth. Saken var att jag hittade en äckligt bra deal på blocket när jag letade cirkelsåg, men jag var för långsam/säljaren missförstod mig så när jag var på plats var den redan såld. Så det fick räcka med en c6bu2.

Fast jag kommer gräma mig en lång tid över missen med dragaren. 1500 för en ny gsr 18v-60c med två batterier och L-boxx...

Jag får leta vidare, ska lägga om trädäcket där hemma och batterierna på min nuvarande gsr är på lite klena 1.3 ah. Rent spontant så känns det som att jag kommer få byta batteri stup i kvarten. Har ni något tips på alternativ till dragarna som jag nämnt? Jag är inte låst vid blå bosch, det är en salig blandning av fabrikat i garaget.

Alltgår Alltgår skrev:
Sen är den alldeles för "snabb" när man trycker av försiktigt. Dvs det kan vara svårt att dra en skruv lite försiktigt på låga varv.

Hade själv köpt Flex dd 2g 10.8 v ec i dagsläget. Verkar ha grymma spec, och det jag köpt av Flex hittills har varit helt felfritt.
Instämmer. Jag hade köpt Makita om jag vetat om att avtryckaren på Bosch funkar så dåligt till smygkörning. Men Makitas chuckar ska vobbla ännu mer läste jag. Chucken på min Bosch vobblar minimalt. Inte lätt att välja, jag har inte provkört Flex själv.
Instämmer även om att 4Ah batterier är tunga. Jag har köpt ett 2Ah batteri som jag använder för det mesta.
Ljudnivån är förvånansvärt hög om man t ex borrar och kör på högsta varvtalet. Jag irriterar mig även på fördröjningen som uppstår när maskinen har stått oanvänd en stund.

S Spoz skrev:
Instämmer. Jag hade köpt Makita om jag vetat om att avtryckaren på Bosch funkar så dåligt till smygkörning. Men Makitas chuckar ska vobbla ännu mer läste jag. Chucken på min Bosch vobblar minimalt. Inte lätt att välja, jag har inte provkört Flex själv.
Instämmer även om att 4Ah batterier är tunga. Jag har köpt ett 2Ah batteri som jag använder för det mesta.
Ljudnivån är förvånansvärt hög om man t ex borrar och kör på högsta varvtalet. Jag irriterar mig även på fördröjningen som uppstår när maskinen har stått oanvänd en stund.
Ja så här i efterhand så kunde man fått mer för de kronorna man lade på Boschen. Som sagt flex, eller om man vill gå upp lite i pris, panasonic av allt att döma.

1,3ah kanske låter klent, skall du bara dra trallskruv är det inga bekymmer.

Är det bärlinan och dess skruvar/bultar du skall ge dig på, då kommer du få byta batteri då och då.
Har du tillgång till ett eluttag (t.ex. inne i huset) är det inte någonting särskilt besvärligt enligt mig.

Skönt med lätt dragare också, istället för med en 4ah klump.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.