Mikael_L
Fel av mig, rull-listen uppenbarar sig inte först då jag skrivit en hel rad, den finns där från början.


En annan upptäckt. Klickar jag på "svara" mitt i någon lång tråd, ångrar mig (vill inte svara) och backar ur med bakåt-knappen så hamnar jag i trådens början, även om jag skulle varit på sidan 30 när jag klickade "svara". Lite irriterande om det är en lång tråd man är någonstans mitt i.
OK, det händer dock inte så ofta.
 
Hur lägger man in en nytt tråd i den nya layouten?
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Du citerar enklast genom att markera texten du vill citera och sedan klickar på den lilla Citera-knappen som dyker upp. I mobilen är det inte alltid så lätt men så här ser det ut där.

[bild]

Förhandsgranskningen har vi tagit bort.

Svaret på de två sista frågorna är nej. Det går inte i dagsläget.
Förlåt @Martin_B för mitt otrevliga svar. Jag kände mig trängd och hade lågt blodsocker (jag är diabetiker typ 1 och svarar kort och vresigt när jag har känning). Precis som @Ingper säger och @Johnny Viking bevisat så går allt att göra. Men vi har också fått positiv feedback på det nya utseendet, där de runda cirklarna är en del av det nya utseendet.

Tack för all feedback så här långt.
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Vill bara en gång till påpeka hur rörigt det ser ut med alla färger, bilder och pluppar. Meningen med ett forum ska väl vara att rubrikerna är det som ska "stå ut"

Annars verkar funktionen mycket bra:D
 
  • Skärmdump av ett rörigt bygg- och renoveringsforum med många rubriker, färger och småbilder.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
Lips74 Lips74 skrev:
Hur lägger man in en nytt tråd i den nya layouten?
Du kan göra det på sidan https://www.byggahus.se/forum/ för där finns högt upp en ruta där det står "Ställ en fråga i forumet", klicka på den texten, alternativ inne i det forum där du vill ha frågan och där finns det en knapp högt upp som heter "Nytt ämne".
 
Ingen bra förstasida längre. "Plupparna" tillför absolut ingenting.
Saknar också möjligheten att välja sista sida direkt på en tråd. Edit: såg nu att man kan göra det genom att klicka på texten, sist inlagda, under rubriken.
 
Redigerat:
richardtenggren
En superelips är ju en bra kompromiss mellan kvadrat och cirkel ;)

Jag gillar det nya utseendet och gjort det från start, men som ingenjör så lever jag efter att allt går att förbättra, man blir aldrig riktigt nöjd. ;)
 
  • Gilla
HElgEe
  • Laddar…
Efter de justeringar som har skett sen "nylanseringen" börjar det se riktigt bra ut, tycker jag. Ni har gjort ett kanonjobb att anpassa utifrån de kommentarer som kommit, och dessutom har man nog själva börjat vänja sig.

Det är egentligen bara en sak som jag saknar, som mestadels läsande deltagare, och det är den markering (i form av fet stil eller inte) som tidigare fanns på respektive delforum på forumets "första-sida" om man hade läst alla trådar eller inte.
Just nu behöver man komma ihåg när man läste ett delforum sist för att veta om det kommit något nytt.
 
  • Gilla
alfista och 1 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
/.../vi har också fått positiv feedback på det nya utseendet/.../
Glöm inte bort det själva! De av oss som skriver i den här tråden gör nog främst det för att vi saknar/vill förbättra något och då blir definitionsmässigt fokus på det dåliga.

Gör ni en poll och/eller tittar på besöksstatistiken blir nog betyget väldigt gott!
 
Martin_B
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Förlåt @Martin_B för mitt otrevliga svar. Jag kände mig trängd och hade lågt blodsocker (jag är diabetiker typ 1 och svarar kort och vresigt när jag har känning).
Vad? Vilket otrevligt svar? :) ...nä nu hänger jag inte med hehe
Du har väl inte svarat otrevligt så vitt jag kommer ihåg?
 
TS inlägg i en tråd har en väääldigt svagt färgad bakgrund. Det är alldeles för dämpat för att vara tydligt. Ni behöver blaffa på med något mycket mera synligt.
 
  • Gilla
HElgEe
  • Laddar…
Generellt sett är jag väldigt nöjd och tycker det känns mycket fräschare.
En sak jag stör mig lite på är bilderna i inlägg när man bläddrar på mobilen blandat med annonser. Jag har flera gånger i misstag klickat på annons (vilket väl förstås är bra för er men irriterande för mig). Kunde man lägga en inställning så man kan välja bort "preview bild" när man kommer in via mobil?
 
@anders07 många med dig tyckte samma sak så vi fixade en inställning i fredags där du kan välja bort previewbilden.

Klicka på din profilbild i gröna listen och välj Inställningar och scrolla ner till Bilder i trådlistor. Glöm inte spara. Knappen ligger längst ner i formuläret.
 
  • Gilla
anders07
  • Laddar…
Detta var mycket dåligt i alla avseenden utom i responsen som blivit snabbare...
Det framework ni valt kommer tyvärr att minska min medverkan 98%
Byggahus har varit ett ljus i mörkret på webben när i stort sett allt blivit typografiskt fattigt

Ni kommer få mindre trafik med nya byggahus.se
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Vi som hänger här på grund av andra värden än det grafiska gränssnittet kommer inte att bry oss.
 
  • Gilla
bjoar564 och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.