Hejsan,

Står i valet och kvalet.
Ska man köpa en S 500 wi-fi eller en WG790E.1.

Tack på förhand.
 
Någon som vet om det kommer hända något med appen? Just nu är jag inte nöjd. Vore kul om den blev lite mer användbar.
 
Micke_s skrev:
Nån form av handhavande fel eller progambugg utgår jag rån att det är, att ett backupbatteri skulle va slut på en helt ny klippare känns föga troligt.
Nån som känner igen att det varit nån bugg ang detta?
Jag felsöker diverse elektronik i mitt jobb och det är inte helt ovanligt att man får byta just detta minnesbatteri.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Tjena,

är åxå i valet av att köpa en klippar och står mellan S 500 wi-fi eller en WG790E.1.

Har en gräsmatta på ca 350kvm med staket runt hela, med 90gradigar hörn, platt matta och något träd.

vilken skall man köpa tycker ni såfall?
 
Corpes skrev:
Jag felsöker diverse elektronik i mitt jobb och det är inte helt ovanligt att man får byta just detta minnesbatteri.
I min värld ska ett minnesbatteri hålla i åratal, kanske 10 år. Om det tar slut efter ett eller två år skulle jag misstänka smuts eller fukt som orsakar urladdning av batteriet.
 
Gällande appen så nämndes det tidigare i tråden att den skall uppdateras för att den nya skall kunna användas som jag förstod det. Men jag vet inte om det finns substans i det
 
Daniel Gustaf Olsson skrev:
Tjena,

är åxå i valet av att köpa en klippar och står mellan S 500 wi-fi eller en WG790E.1.

Har en gräsmatta på ca 350kvm med staket runt hela, med 90gradigar hörn, platt matta och något träd.

vilken skall man köpa tycker ni såfall?

Ingen som har testat S modellen av worx?
 
går era också in för laddning med ca 50% batteri kvar?
 
G
diggen skrev:
går era också in för laddning med ca 50% batteri kvar?
Japp. I mjukvaran för att säkerställa att den orkar hem på laddning.
 
är det något man kan ändra?
 
G
diggen skrev:
är det något man kan ändra?
Inte vad jag sett.
 
Daniel Gustaf Olsson skrev:
Tjena,

är åxå i valet av att köpa en klippar och står mellan S 500 wi-fi eller en WG790E.1.

Har en gräsmatta på ca 350kvm med staket runt hela, med 90gradigar hörn, platt matta och något träd.

vilken skall man köpa tycker ni såfall?
Till en sån matta så funkar landroiden utmärkt. Den andra klipparn vet jag inget om
 
etompau skrev:
I min värld ska ett minnesbatteri hålla i åratal, kanske 10 år. Om det tar slut efter ett eller två år skulle jag misstänka smuts eller fukt som orsakar urladdning av batteriet.
Absolut, i en bra värld ska det funka men det vet väl alla att så inte är fallet....;)
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Jag slåss med ett problem där min Landroid fastnar på två stora öar jag har, av någon anledning registrerar den inte att den åker runt en ö. Har ett par mindre öar och där fungerar det utan problem. Jag har dragit gränstråden till och från samtliga öar på samma sätt. Någon som har några tips? - Om någon har en kanal till de som utvecklar koden till Worx skulle jag bli väldigt glad, jag har själv en bakgrund som systemutvecklare och jag är tämligen övertygad om att det handlar om en bugg i koden.
 
Redigerat:
790E.1/2.47
Hej,
Enligt manualen skall man kunna låta roboten köra längs slinga och avläsa avståndet för att kunna använda värdena till zonprogrameringen. Någon som fått det att fungera? Jag ställer roboten över slingan strax efter laddstationen, trycker på "kör hem" knappen och då börjar den pipa. Trycker därefter på 2 så att displayen tänds men sen händer ingenting 🙁 MVH
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.