Vad kan ha hänt då vissa rullar vissnade direkt och andra inte?
Dom las i torsdags och vart så här på en gång. Samma underlag och vattning och från samma pall.
Bara byta direkt eller kan dom ta sig? Man kan ana lite grönt gräs i dom om man kollar.
Dom las i torsdags och vart så här på en gång. Samma underlag och vattning och från samma pall.
Bara byta direkt eller kan dom ta sig? Man kan ana lite grönt gräs i dom om man kollar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur länge låg gräset på pall från det att du fick hem det tills du började rulla? Gräset upprullat och staplat på pall är en otrolig varmkompost. Dom gånger jag har rullat gräs så har jag delat ner pallarna så det blir luft mellan rullarna, bara det gör stor skillnad. Sen har jag slängt på en vit lättviktspresenning om det är varmt och soligt. Kanske överkurs men det har funkat.Stefan N skrev:
Det va utlagt inom två timmar från det att jag hämtade det och vi började lasta av direkt så det borde inte va nån fara där.
Och även några av dom första rullarna som lades från toppen vart lika och det talar ju för att det inte är det problemet.
Och även några av dom första rullarna som lades från toppen vart lika och det talar ju för att det inte är det problemet.
Redigerat:
Liknande trådar
-
Automower 310, "Krock-problem bak"
Robotgräsklippare -
Problem med målning av Solid elements fönster från bauhaus
Fönster & Dörrar -
HJÄLP! Fuktproblem och förbättra dålig ventilation (självdrag)!
Ventilation -
Motorproblem!
Trädgårdsmaskiner -
Svampig jord på vissa ställen efter gallervältning - problem vid rullgräsmatta?
Trädgård allmänt