Min klippare går in på sin fjärde säsong nu och det märks att batteriet har börjat krona lite. Jag har än så länge inga problem med att den inte orkar hem till laddaren, men däremot har klipptid minskat från ca 90 minuter till 60-70 minuter.
Om det finns någon i örebrotrakten som har kunskap och möjlighet att bygga en sån där 6-timmars batterimod skulle jag med glädje betala en slant för det.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Jag hade oturen att avståndet mellan fasaden och mina plattor var så olyckligt att klipparen W794E nöp fast om den kom med fel vinkel. Så jag satte på en liten skärm uppepå den vanliga huven. Nu verkar det som att "rustningen" är lite för tung för med tiden så står det "Fångad" ibland utan anledning, och det verkar vara så oturligt att huven inte orkar fjädra upp igen. Efter en träff. Kan man byta fjädrarna till grövre eller vad tror ni.
 
R
Nån som testat att köpa piratbatteri?
Min mors 794E från 2014 orkar inte alltid hem, iofs så har hon större tomt än den är specad för men funkat fint de andra åren.
Nu funderar jag på att köpa ett nytt batteri och detta ser bra ut i pris och mer kapacitet än original. På pappret iaf.
Men riskerar jag att elda upp hela roboten eller huset om jag bryter till ett sånt här:
http://m.ebay.com/itm/Trade-Shop-AK...%3A0aeef1e915c0aca4ad9caefefffee9ba%7Ciid%3A2

Garantin på roboten är borta så det skulle inte vara hela världen om den pajade.
 
RalleB skrev:
Nån som testat att köpa piratbatteri?
Min mors 794E från 2014 orkar inte alltid hem, iofs så har hon större tomt än den är specad för men funkat fint de andra åren.
Nu funderar jag på att köpa ett nytt batteri och detta ser bra ut i pris och mer kapacitet än original. På pappret iaf.
Men riskerar jag att elda upp hela roboten eller huset om jag bryter till ett sånt här:
[länk]

Garantin på roboten är borta så det skulle inte vara hela världen om den pajade.
Jag har köpt för i år på Ebay och för mig fungerar det fint. Har inte märkt någon skillnad än.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
R
Köpte du något liknande det batteriet jag länkade till? Köpte du med större kapacitet än original?
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
RalleB skrev:
Nån som testat att köpa piratbatteri?
Min mors 794E från 2014 orkar inte alltid hem, iofs så har hon större tomt än den är specad för men funkat fint de andra åren.
Nu funderar jag på att köpa ett nytt batteri och detta ser bra ut i pris och mer kapacitet än original. På pappret iaf.
Men riskerar jag att elda upp hela roboten eller huset om jag bryter till ett sånt här:
[länk]

Garantin på roboten är borta så det skulle inte vara hela världen om den pajade.
Jag skulle inte tvekat köpa det! Får se när mitt lägger av, går in på fjärde säsongen och har inte märkt någon skillnad ännu, men sitter inte o bevakar den, den får klippa när jag är på jobb
 
Belzhadar skrev:
Beställde ett batteri härifrån för ca 2-3 veckor sedan.
[länk]

Det låg i postlådan idag.

Har inte hunnit testa det än, skall vara 2500mAh och Panasonic celler.
De säger att de lämnar 12 månaders garanti.
Gick på 667 kr och 23 öre med frakt.
Inte testat det än som sagt.
Jaha.....hur gick det?
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Har avvaktat lite med att stoppa i nya batteriet, då klipparen krånglat.

Började redan förra året med att vänster drivhjul stannar, så den bara går i en cirkel.
Hände alltid förut när klipparen var i slutet på klippcykeln, eller på väg in för laddning.
Fick bära in den i laddaren, när den gjorde så, och nästa tur så gick den bra igen.

Delvis därför jag skaffade nytt batteri, för att se om det blev för dålig spänning i det när det började bli urladdat , vilket ev. kunde orsaka buggen. Det var det eller soptunnan. (förlåt jag menar naturligtvis återvinningscentralen)

Förra veckan blev det värre, den gick inte OK en enda klippcykel, och började även att snurra runt med fulladdat batteri ibland. Batteriet hade ju inte kommit än då.
Hade isär hela klipparen förra helgen, drog isär alla kontakter som finns i den och sprayade dem med 5-56. Nu har den gått hela veckan utan ett enda problem. Jag ville se om sprayande verkar ha löst problemen, innan jag stoppar i nya batteriet.

Det nya åker i i helgen, när jag har tid att vara hemma och passa den.
Vill klocka av exakt hur länge den klipper med det gamla resp. det nya batteriet, så att jag får lite hum om hur mycket kapacitet det nya batteriet har. Vet att den klippte ca 1,5 timme när den var helt ny.
 
Kan informera er som inte vet, det går inte att montera en större tallrik. Beställde och monterade tallriken som tillhör 1500 / 2000m2 till min 800m2. (Ökar klippbredden med 20%) Hålbild passar, men min Strimlare kommer inte kunna svänga utan att knivarna hugger i framhjulen. Googlade en del innan men ord kombon kanske var fel. (För er andra som googlar: worx, landroid, tallrik, större, byta, bredd, längre knivar) ;D Omvänd radiostyrd bil, visar undre chassi, drev, hjul och suspension, ligger på blått tyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Svalka skrev:
Kan informera er som inte vet, det går inte att montera en större tallrik. Beställde och monterade tallriken som tillhör 1500 / 2000m2 till min 800m2. (Ökar klippbredden med 20%) Hålbild passar, men min Strimlare kommer inte kunna svänga utan att knivarna hugger i framhjulen. Googlade en del innan men ord kombon kanske var fel. (För er andra som googlar: worx, landroid, tallrik, större, byta, bredd, längre knivar) ;D [bild]
Vad är diametern på denna resp den gamla tallriken?
Vad fick du ge för denna?
 
Fundera på en worx 791 för 5990 kr. Eller ska man lägga det dubbla för en Husqvarna. Vad säger ni som har worx eller har haft.. funkar dom hyffsat
 
Har egentligen bara 1 klagomål på min WG794E och det är att den inte "smyger igång" hjulen, när den vänder ( backar med ena hjulet och står still [=frihjul?] med det andra). Det resulterar ibland i att det kan bli spårskador vid begränsningstråden, på ställen där den har det extra trixigt att vända .
Har lite svårt att förstå att en sådan enkel programfix inte är implementerad.
 
  • Gilla
Lennart Lind
  • Laddar…
Vi har en stor sten. Trång passage med andra ord. Kommer 791 imellan där eller ska man helt räkna bort detta området? 150 meter slinga som ingår räcker enbart att markera ytterområdena. Sedan behöver ja nog 100 meter att markera runt om huset.. gräver ni ner eran tråd ? Så fall hur gör man det på lättaste viset? Få man köra med en spade och jacka runt om hela området?
En stor sten i en trädgård med en häck och gräsmatta som visar en trång passage intill stenen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.