Jag har skruvat min ovanför uttaget som den är kopplad till, båda är IP klassade till IP67 och uttaget ska ju klara av att sitta ute så jag förutsätter att den också gör det.
 
R
Tog bort en fasadbräda och borrade in mig i garaget.
 
MacMelmac skrev:
Jag har skruvat min ovanför uttaget som den är kopplad till, båda är IP klassade till IP67 och uttaget ska ju klara av att sitta ute så jag förutsätter att den också gör det.
Så nätagget är IP67-klassat? Då borde det ju klara att sitta utomhus. Tycker det är lite märkligt att man skulle tillverka ett nätagg till en gräsklipparrobot som inte skulle klara det.
 
G
Robotgräsklippare på gräsmatta sedd från sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vad ren o fin den är. Min ser ut som den har kört midnattsrallyt.
 
Hehe. Kul dekal
 
Har precis installerat och börjat köra min nya wg790E.1. Den beter sig märkligt, den tappar tid och datum inställningen av nån anledning. Någon som vart med om detta? Handhavande fel?:)
 
@Micke_s: Tappar den tid och inställningar lutar det åt något minnesbatteri på tex kretskort som är dåligt. Nån som vet om det sitter något sånt batteri på Worx? Brukar sitta ett CR2032 batteri som minnesbatteri på en del elektronikprylar.
 
Grief skrev:
[bild]
Hoppas din Worx fungerar lika bra om ett år så du kan stå för den dekalen då med ;).
Ska väl tilläggas att min Worx tuffar fortfarande på så jag är nöjd än så länge.
 
Corpes skrev:
@Micke_s: Tappar den tid och inställningar lutar det åt något minnesbatteri på tex kretskort som är dåligt. Nån som vet om det sitter något sånt batteri på Worx? Brukar sitta ett CR2032 batteri som minnesbatteri på en del elektronikprylar.
Du kan flest prova nolla den med stora batteri. Koppla ur det en stund och prova igen. Liten chans men kan funka.
 
Den tappar tid och datum. Men schemat som jag lagt in är kvar.
 
Det borde väl framgå i manualen om klipparen har ett backup-batteri som ska bytas, eller är det en programbugg som göra att tiden faller bort/återställs?
 
Nån form av handhavande fel eller progambugg utgår jag rån att det är, att ett backupbatteri skulle va slut på en helt ny klippare känns föga troligt.
Nån som känner igen att det varit nån bugg ang detta?
 
Micke_s skrev:
Nån form av handhavande fel eller progambugg utgår jag rån att det är, att ett backupbatteri skulle va slut på en helt ny klippare känns föga troligt.
Nån som känner igen att det varit nån bugg ang detta?
Japp, minns att jag läste om detta någonstans, kommer inte ihåg vart dock. Men vet att fler råkat ut för det.

Google is your friend.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.