Ramnemark skrev:
Ser dyrt ut :/
Om det varit grossistens listpriser, ja. Då ungefär dubbla mot Bauhaus och då före moms. Med rabatten hamnade jag 35% under Bauhaus. Men, det sved i alla fall ...
 
Hur hög effekt är det totalt? Känns som det blir en rejäl driftkostnad....
 
T2 ger vid cc100 max 100W/10m kabel. Fyra rum, nya hallen 86m, badrummet 72m, tvättstuga 44m, under klinker i gamla hallen 30m. Tillkommer 2*100m för vardagsrum senare ...

Ersätter 37 år gamla elradiatorer så skillnaden blir inte stor. Förhoppningsvis lägre då gamla bimetalltermostaterna är inte direkt exakta. Får tänka till på fasfördelningen med då jag går från 400V 2-fas till 230 1-fas för uppvärmning.
 
Då är det nog ett bättre alternativ ja :)
 
  • Gilla
harry73 och 1 till
  • Laddar…
Hamstrat mera.
Staplade lådor med kakelplattor märkta 'GAIAOFRÉS' ovanpå en blå bubbelplastskydd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Biggie
  • Laddar…
Fått hem spabadet, inväntar värmen bara ;)
Nytt spabad med lock på gräsmatta framför lantligt rött hus och träd, klar för användning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
johel572 och 3 till
  • Laddar…
buspojken skrev:
Fått hem spabadet, inväntar värmen bara ;)
[bild]
Och lite vatten, gissar jag?! ;)
 
Vatten är fyllt, började fylla medans de kopplades in, så får vackert hålla mig tills imorrn innan den når 39 grader. Dags att börja handla trallvirke ;)
 
buspojken skrev:
Vatten är fyllt, började fylla medans de kopplades in, så får vackert hålla mig tills imorrn innan den når 39 grader. Dags att börja handla trallvirke ;)
Inget bevattningsförbud hos er?
 
Ramnemark skrev:
Inget bevattningsförbud hos er?
Inte va ja hört iaf, var finner man sån info?
 
buspojken skrev:
Inte va ja hört iaf, var finner man sån info?
Det är nog olika från kommun till kommun. I Halmstad/Halland är det galet lågt grundvatten. 30-40cm under normalt. Här är förbud under resten av året.... :/

Det regnade 75% mindre än normalt förra året 😳

Citat ur HP:
Vad behövs nu för att få rätsida på grundvattennivån?

-– Massor av regn. Ungefär 200 millimeter på en månad behövs för att det ska börja vända. Förbudet kommer inte hävas den närmaste månaden, utan det är i höst vi pratar om, säger Henrik Kellgren, avdelningschef på Laholmsbuktens VA.
 
Redigerat:
Oj, de var riktigt allvarligt, måste kolla va som gäller hos oss. Hur kunde de bli så lite vatten? Har knappast varit en torr och varm vår
 
Såg nu att vi bör "spara" på vattnet, inget bevattningsförbud. Värkar gälla i stort sett hela landet, hur kunde ja missa de
 
buspojken skrev:
Såg nu att vi bör "spara" på vattnet, inget bevattningsförbud. Värkar gälla i stort sett hela landet, hur kunde ja missa de
Har ni inte förbud är det ju okej. Här nere börjar de bli lite desperata, det finns risk att vattenmagasinen tar slut här :/
 
harry73
Vi får vårt vatten från Bolmen, borde finnas tillräckligt med vatten där :)
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.