Kalle_A skrev:
Jag kunde inte låta bli att titta på hemsidan du nämnde. Jag kan inte priserna i detalj men såg några produkter jag tror du kan köpa billigare av andra säljare.

Om du har beteckningen på det du vill köpa kan du söka på www.idealo.de och se om du finner ett bättre pris. Påstås vara en av de större eller största tyska sidorna för prisjämförelser. Ett tips är att vara lite källkritisk mot vissa sök-verktyg. Google erbjuder tex företag att hamna högt vid sökningar kring deras tjänster och produkter. Jag vet inte hur prisjämförelse-siter finansierar sin verksamhet men det är få företag som arbetar ideelt :)

Samtidigt är det så att inte alla företag inte syns på siterna med prisjämförelser vilket kan vara bra att känna till.
De är billigast på de produkter som jag är ute efter.
Har ju handlat från Tyskland massor av gånger, och det var därför jag blev så förvånad när fraktpriset blev så högt.
Sånt brukar ju funka geschwint i de flesta tyska shoppar per automatik. : )
 
Jag har inte haft några problem med Werkzeugalarm. Sist beställde jag fem L-Boxx och en hel del småpryttlar allt plockades ihop till ett paket och således en fraktavgift. Jag har även köpt en hel del som inte finns på hemsidan genom trevlig mailkontakt.
 
De mejlade och skulle skicka en offert med rätt fraktpris imorgon.
Lustigt system i webbshopen dock, att lägga på 14 euro per vara... Inte så smidigt.
 
Amazon.de hade fri frakt i dagarna om man handlar för över 39Euro vilket är rätt sjyst. Köpte mig äntligen en Starrett kombinationsvinkel:).
 
SamiHus skrev:
Amazon.de hade fri frakt i dagarna om man handlar för över 39Euro vilket är rätt sjyst. Köpte mig äntligen en Starrett kombinationsvinkel:).
Fri frakt har dom haft ett tag om man handlar över 39 euro :) Tänk på att priset ändras till svensk moms när ni skall betala :)
 
Kingcool skrev:
Fri frakt har dom haft ett tag om man handlar över 39 euro :) Tänk på att priset ändras till svensk moms när ni skall betala :)
Dock är det väl beroende leverantör/firma?
Frifrakt alltså, testade med både en Bosch 10,8 och 2 tångnycklar för ett tag sen och då blev det inte fraktfritt.
 
FredrikR skrev:
Dock är det väl beroende leverantör/firma?
Frifrakt alltså, testade med både en Bosch 10,8 och 2 tångnycklar för ett tag sen och då blev det inte fraktfritt.
Det gäller de som är "Fulfilled by Amazon", t.ex. Amazon Prime, EU Sarl och ett gäng till. Handlar man från "Marketplace" är det frakt som vanligt då det är andra firmor som bara använder Amazon's store front.

Det finns ett filter för dina sökningar som heter "Free shipping for deliveries over EUR 29" som du kan klicka i. Även "Prime" är (oftast) gratis över €39 så man kan klicka i det också.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
anders07 skrev:
Det gäller de som är "Fulfilled by Amazon", t.ex. Amazon Prime, EU Sarl och ett gäng till. Handlar man från "Marketplace" är det frakt som vanligt då det är andra firmor som bara använder Amazon's store front.

Det finns ett filter för dina sökningar som heter "Free shipping for deliveries over EUR 29" som du kan klicka i. Även "Prime" är (oftast) gratis över €39 så man kan klicka i det också.
Tack, misstänkte det var något sådant.
Har missat filterfunktionen helt. :)
 
Någon som har förslag på online butik där man kan köpa vinkelslip 230 för rimligt pris? Makita, Bosch blå eller liknande? Har aldrig handlat verktyg från Utlandet tidigare.
 
snowjim skrev:
Någon som har förslag på online butik där man kan köpa vinkelslip 230 för rimligt pris? Makita, Bosch blå eller liknande? Har aldrig handlat verktyg från Utlandet tidigare.
Köpte en 24-230 lvi med dammkåpa, snabbmutter och diamantskiva för några veckor sen från rubart. Blev billigare ihop än från svensk onlinebutik.

Grym att spåra betong (Max 60mm) utan att det tokryker.

Har för mig att man valde paypal (som jag inte har) men där kunde betala med visa/mastercard direkt.
 
  • Gilla
snowjim
  • Laddar…
Söker ris/ros-erfarenheter av tjänsten parcl.com eller liknande. Dvs en tjänst som gör att man via mellanhand kan beställa varor från butiker som normalt inte har leverans till Sverige.

Är det någon här som använt sig av sådan tjänst och hur gick det?
 
bjoma skrev:
Söker ris/ros-erfarenheter av tjänsten parcl.com eller liknande. Dvs en tjänst som gör att man via mellanhand kan beställa varor från butiker som normalt inte har leverans till Sverige.

Är det någon här som använt sig av sådan tjänst och hur gick det?
Från Tyskland har jag inte upplevt att det är några problem att få saker skickat till Sverige. Från USA har jag använt Jet Carrier många gånger och det funkar bra.
 
Robert-san01 skrev:
Från Tyskland har jag inte upplevt att det är några problem att få saker skickat till Sverige.
Ja, tidigare har inte jag heller haft problem med Tyskland. Har t.ex. beställt från Passiontec och Werkzeugstore24. Men tydligen har båda slutat erbjuda frakt till Sverige...
 
Det är inte att de gått i taket för Svensk moms? Jag har företag som är momsreggat så jag märker inte av sådant.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.