Hej
Jag behöver hjälp att snygga till "mina" kablar efter köksrenoveringen.
Tanken är att dra fram satellit och ethernet kabel genom rören och montera två uttag(antenn och ethernet)
Jag har väntat med dörrfoder innan jag löst detta men just nu är jag lite vilsen hur jag ska lösa detta:
Utanpåligande, utan eluttag, typ(osäker vart köpa i så fall?):
eller göra två hål för doser och koppla uttag?
Kanske det finns andra alternativ?
Jag behöver hjälp att snygga till "mina" kablar efter köksrenoveringen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tanken är att dra fram satellit och ethernet kabel genom rören och montera två uttag(antenn och ethernet)
Jag har väntat med dörrfoder innan jag löst detta men just nu är jag lite vilsen hur jag ska lösa detta:
Utanpåligande, utan eluttag, typ(osäker vart köpa i så fall?):
Logga in
Skapa konto
eller göra två hål för doser och koppla uttag?
Kanske det finns andra alternativ?
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 663 inlägg
Sätt en infälld dosa för ev. skarvkoppling, sen en till infälld precis bakom tv:n dra dit el också
#hatalösasladdar
#hatalösasladdar
Du menar att jag ska borra med hållsåga och göra plats för en infälld dosa? Jag vill gärna använda en utanpåliggande "box" för att just slippa mecka med håltagning i väggen.Johannes Carlsson skrev:
Jag skulle säga att sannolikt passar dom inte med exxacta systemet men jag är inte proffs. Exxacta är sitt egna system och man får då användas deras lådor, apparater och tillbehör.
Väldigt smidigt jag kör bara exxacta hemma
Väldigt smidigt jag kör bara exxacta hemma
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 053 inlägg
Jag hittar denna. https://www.elbutik.se/product.html/exxact-dosor-for-utanpaliggande-montageSammy_j skrev:
Jag antar det var den du menar? Man kan välja mellan 21 och 35mm djupa. Kör gärna med 21mm, tror du det fungerar?
Det finns ett uppsjö av produkter, är vilsen om jag hittat rätt. Vad tror du?
Logga in
Skapa konto
Den 21mm är till för om det bara är strömbrytare du ska ha i. Annars får du ha 35mm dosan, annars ser listan bra ut, förutom att du får kolla vilka don (grejerna du kopplar datauttaget i) du behöver för den ramen för datan