5 909 läst · 2 svar
6k läst
2 svar
Duschen rinner trots att den är avstängd
Nybyggare
· Stockholm
· 367 inlägg
Hej!
Kom ut till stugan idag och kopplade in sommarvattnet som samfälligheten satte på i veckan efter vintersäsongen.
Gjorde som jag brukar, inga konstigheter, men när jag var klar märker jag att det rinner från duschen trots att den är avstängd. Jag har avluftat hela systemet men det rinner (inte bara droppar) fortfarande efter några timmar.
Det är ett duschset from FM Mattsson som jag tror heter "Garda". Det bör inte ha frusit under vintern eftersom jag håller ca 10 grader i huset, men det kan iofs ha varit strömavbrott.
Någon som har idéer om vad felet kan vara, eller hur man kan felsöka?
Kom ut till stugan idag och kopplade in sommarvattnet som samfälligheten satte på i veckan efter vintersäsongen.
Gjorde som jag brukar, inga konstigheter, men när jag var klar märker jag att det rinner från duschen trots att den är avstängd. Jag har avluftat hela systemet men det rinner (inte bara droppar) fortfarande efter några timmar.
Det är ett duschset from FM Mattsson som jag tror heter "Garda". Det bör inte ha frusit under vintern eftersom jag håller ca 10 grader i huset, men det kan iofs ha varit strömavbrott.
Någon som har idéer om vad felet kan vara, eller hur man kan felsöka?
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Vår engreppsblandare i handfatet gjorde samma sak för nåt år sen, dvs rann, inte droppade, trots att den var stängd. Det var något i insatsen som pajat. När vi identifierat märke och modell på blandaren kunde vi köpa en ny insats för några hundralappar. Lätt att byta själv, tog bara några minuter. Fanns beskrivning på Youtube i vårt fall.