Återkommer med rapport :)

Hand håller en Makita laseravståndsmätare med en display som visar 3.384 meter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
pjodden och 2 till
  • Laddar…
Är det någon som har deras kex-maskin? Är det batteri- eller sladdmodellen man ska ha (utgå från att jag har batterier)?

Skapar kexen stabilitet som gör att man slipper skruva eller är det bara för fixering?
 
Är du nöjd med lasermätaren? Har använt min LD060P mycket på sistone och två funktioner jag uppskattat mycket är belyst display och timer för mätningen. Det sistnämnda gör att man kan trycka för mätning och sedan ha gott om tid att arrangera punkten stabilt innan mätningen görs.

Blev lite Makita märksexponering i min renoveringstråd idag ... https://mobil.byggahus.se/forum/socialt-projekt/283451-terom-renoverar-och-star-i.html#post2576556 och nattvila för prylarna tills det är dags att släpa ut allt igen ...
Verktyg och byggmaterial spridda på golvet inne i en rörig arbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kexmaskin, har bara erfarenhet av Julas, skaffade en Domino för behovet (har inte jag skrivit detta tidigare i tråden redan???).
 
Redigerat:
Jag är väl ingen nörd, men borr/slagskruvdragarna jag kört yrkesmässigt i flera år är helt underbara, tyvärr har alla 4 batterier gett upp (tillverkade 2010) och jag tvekar lite på att investera i nya batterier då maskinerna körts stenhårt långt över vad som borde vara rimligt, dessutom är det 14,4 maskiner.
Men jag blir lite ledsen när jag ser dom ligga oanvända på hyllan i garaget.
 
Rikard Gjersvold skrev:
Jag är väl ingen nörd, men borr/slagskruvdragarna jag kört yrkesmässigt i flera år är helt underbara, tyvärr har alla 4 batterier gett upp (tillverkade 2010) och jag tvekar lite på att investera i nya batterier då maskinerna körts stenhårt långt över vad som borde vara rimligt, dessutom är det 14,4 maskiner.
Men jag blir lite ledsen när jag ser dom ligga oanvända på hyllan i garaget.
Är du tveksam till om maskinerna håller, skaffa piratbatterier för halva priset.
 
trattalask
Chrissofsweden skrev:
Är det någon som har deras kex-maskin? Är det batteri- eller sladdmodellen man ska ha (utgå från att jag har batterier)?

Skapar kexen stabilitet som gör att man slipper skruva eller är det bara för fixering?
Vad jag läst ska kexmaskinen vara bra. Jag skulle dock sägs sladdmaskin eftersom man vill koppla den till dammsugare för att slippa dammet. Självklart kan man koppla batterimaskinen till dammsugaren med men då får man starta dammsugaren för hand och man sitter ändå fast i slangen så vinningen med det trådlösa är ändå förlorad.

Nej du behöver inte skruva ifall du kexat och limmat. Det behöver du inte utan kex heller ifall du limmat ordentligt. =)
 
Jag köpte en uppsättning maskiner från USA för 10 år sedan, samtliga Makita 18v.
Två mindre dragare, en stor dragare med slagborrfunktion, cirkelsåg, vinkelslip, ficklampa och mutterknackare, samt 7st batterier.
Sedan dess har jag byggt två hus, två garage, två altaner och ett uthus i egen regi och maskinerna har verkligen fått bekänna färg.
Samtliga maskiner går fortfarande lika bra som när de var nya även om de ser skamfilade ut. När jag byggde senaste altanen förra sommaren började de första batterierna ge upp, jag har nu kompletterat med två st piratceller 3.0Ah som funkar alldeles utmärkt.
 
Var köper ni piratbatterier som funkar bra?

Jag fick tips om några på prishammeren.dk, men de kostade ju på kronan lika mycket som orginal.
 
Jag köpte mina på Ebay i tyskland, tror jag gav drygt 800kr för två st 3.0Ah

Edit.
Det var strax under 650kr jag gav och jag handlade från denna säljare: http://www.ebay.com/itm/261896241872
 
Redigerat:
sen när ni använder piratbatteri så endast till maskiner som inte har garanti kvar :) samma sak gäller laddaren också
 
Är det värt att byta ut min BTD142 mot en DTD170? Lite mindre, lite lättare och lite starkare.
 
Stefan N skrev:
Är det värt att byta ut min BTD142 mot en DTD170? Lite mindre, lite lättare och lite starkare.
Byta ut? Är inte ordet komplettera?
 
Det är ju nästan likadana slagskruvdragare, känns som man lägger BTD´n åt sidan då.
 
Beställde denna lilla saken från Japan nu.

Makita borrskruvdragare med batteri bredvid produktens japanska förpackning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
F
Stefan N skrev:
Beställde denna lilla saken från Japan nu.

[bild]
Länk?

Prisbild jämfört med Sverige? Min enda Japan-import var bilracinghjälmar från Arai. Pris i Sverige 10500kr/st. Pris i Japan 2800kr.
 
  • Gilla
Axel karlsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.