Vår är 3,5*7 från Svenska Poolfabriken. Fyra solpaneler på 14,4m2 totalt, funderar på att införskaffa en panel till, så att den värms upp fortare.
28-30grader är inte fel! :cool:

Ja det var från dom jag köpte pool av tidigare det lutar åt det hållet igen. Men jag tycker dom har blivit så dyra motför tidigare :( Men dom e jättebra att göra med och så tycker jag dom har så härlig dialekt.

Gillar deras pooler för dom var lättmonterade och inge krångel och det e juh mycket värt.

Jag håller med, de är toppan att ha att göra med. Poolerna har blivit betydligt dyrare nu, men det är fortfarande ett välfyllt paket och rostfritt.

Har du kollat Miamis pooler? De går inte av för hackor heller. Bra paket också.

Jo det har jag En av försäljarna håller till i ö-vik som jag varit till.
Känns bara inte riktigt lika bra men visst dom e åxo fina. Där kan man juh välja mellan rostfritt och galvat.
Det är väll bara det att man e ganska kräsen då man en gång har haft en så pass fin pool som från svenska poolfabriken. Är det länge sen ni köpte eran pool?
Tänkte att man kanske kan få ett ganska bra pris på en ny när man en gång har köpt pool därifrån. Lite rabatt borde man juh kunna få i alla fall. :)

Vi byggde våren -04. Ett väldans jobb, men det var det värt!! ;)
Vi är inte riktigt klara med de små detaljerna runt om, men de ska vi ta i år.
Lampor, nya möbler etc.
Sen ska vi njuta!!
Något jag ångrar lite är att vi valde brutna hörn. Vi har problem att använda ett poolskydd som löper i skenor och det vill jag ha!
Så det gäller att tänka till innan köpet.

Ring och säg: Nu vill jag köpa en till, får jag mängd rabatt då?

Ja jag tycker det är snyggt med brutna hörn ,men på våran gamla så blev det en vanlig rektangulär. :) Jag är även lite sugen på dom där 8 kantiga. Så vi får se vad som passar på tomten när huset e klart. Har inte så jättestor tomt så man får inte fläska på allt för mycket heller. Ska som passa in i miljön runt om kring med.

Vart bor du någonstans jag tänkte mest på det där med värmen igen. E som lite orolig för vi har inte så varmt här på sommaren som dom som bor söderut.

Vi har ganska kalla nätter här i alla fall. När vi värmde våran förra pool så tog vi värmen via villa pannan. Då var det bara att mata ved ;D Grannarna trodde man var tokig. ;D Eldade aldrig så mycket som sommartid ,då andra aldrig eldar.

Ser nog ganska så sjukt ut för dom som inte vet vad man eldade för. hehe.

Jag bor mellan Karlstad-Örebro i Degerfors, ganska långt ner.
När du bor i Umeå så skulle nog jag skaffa poolvämepump, då kan du värma från +15 grader, oberoende av sol. Jag tror det är helt klart bäst för er. Den kostar en del men jag tror det är värt det. Då kan du ha 30 grader från maj till september.

Har en forum "bekant" som bor i Luleå (tror jag det var) som har det.
Jag vidare befodrar uppgifterna från det han berättat.

ok Tack för din info den var värdefull ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.