Hej
Jag har precis haft en renovering av min lägenhet, men är osäker på vissa kvalitétsfrågor. Hur rekommenderar man att man går tillväga för att ta reda på om kvaliteten är på en normal nivå? Frågar jag nuvarande byggar säger han att allt är perfekt, frågar jag en annan byggare så säger de att man måste göra om allt så att de ska få mer business. Så hur gör jag för att få en objektiv rekommendation av vad man kan kräva att de gör om och ej?
Mvh
Max
Jag har precis haft en renovering av min lägenhet, men är osäker på vissa kvalitétsfrågor. Hur rekommenderar man att man går tillväga för att ta reda på om kvaliteten är på en normal nivå? Frågar jag nuvarande byggar säger han att allt är perfekt, frågar jag en annan byggare så säger de att man måste göra om allt så att de ska få mer business. Så hur gör jag för att få en objektiv rekommendation av vad man kan kräva att de gör om och ej?
Mvh
Max
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 717 inlägg
Man kan ta dit en oberoende besiktningsman. Är du orolig för fuktskador eller bara missnöjd med resultatet?
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 717 inlägg
Börja med att lägga upp massa bilder på resultatet här?
Här kommer några bilder på resultatet.
Mosaiken är inte helt rakt lagd här - de kommer ju i ganska stora rutnät - är detta normalt?
Här ser hörnet inte så snyggt ut - är detta normalt eller dåligt arbete?
Glipor i dörrkarm, och syniga hål där spikarna går - normalt?
Detta ser bara konstigt ut
Glipa mellan vägg och dörrkarm - borde man inte ha en skräddarsydd dörrkarmstjocklek här?
Man har fyllt med silikon mellan träbiten på golvet och dörrkarmen. Detta är badrummet. Är detta normalt? Det ser inte så snyggt ut. Hur borde man göra här?
Här är det en liten glipa mellan golv vägg när man trycker ner golvet. Det känns lite konstigt och att golvet är lite böjt uppåt. Kommer det lägga sig med tiden eller är det bara dåligt lagt?
Parkett ut mot fransk balkong. Detta känns inte helt rätt gjort.
Här är en liten bonus - en stor fläck på parketten. Måste ju kommit i efterhand medans de byggde... Eller?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mosaiken är inte helt rakt lagd här - de kommer ju i ganska stora rutnät - är detta normalt?
Logga in
Skapa konto
Här ser hörnet inte så snyggt ut - är detta normalt eller dåligt arbete?
Logga in
Skapa konto
Glipor i dörrkarm, och syniga hål där spikarna går - normalt?
Logga in
Skapa konto
Detta ser bara konstigt ut
Logga in
Skapa konto
Glipa mellan vägg och dörrkarm - borde man inte ha en skräddarsydd dörrkarmstjocklek här?
Logga in
Skapa konto
Man har fyllt med silikon mellan träbiten på golvet och dörrkarmen. Detta är badrummet. Är detta normalt? Det ser inte så snyggt ut. Hur borde man göra här?
Logga in
Skapa konto
Här är det en liten glipa mellan golv vägg när man trycker ner golvet. Det känns lite konstigt och att golvet är lite böjt uppåt. Kommer det lägga sig med tiden eller är det bara dåligt lagt?
Logga in
Skapa konto
Parkett ut mot fransk balkong. Detta känns inte helt rätt gjort.
Logga in
Skapa konto
Här är en liten bonus - en stor fläck på parketten. Måste ju kommit i efterhand medans de byggde... Eller?
Ser ju sisådär ut överallt skulle jag säga.
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 717 inlägg
Slarvigt gjort, känns som den som gjort det stressat klart och kanske inte riktigt vet rätt
Vill man ha det bra är det bara att riva ner och göra om
Vill man ha det bra är det bara att riva ner och göra om