T
Lådor, luckor, micro och ugnarna monterade imorgon är tanken att vi ska försöka få upp kädet nya kylskåpet från källaren :surprised:

Nyinstallerade köksluckor med mikro och inbyggda ugnar i grått, arbetsmaterial runt om.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fremax och 1 till
  • Laddar…
P
Röjt ur garderoben:)

En röjd garderob med hopade träplankor och byggavfall på golvet i ett renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mexitegel och 4 till
  • Laddar…
24 timmar senare ...

Som jag skrev igår i min renoveringstråd så ökade jag från 4 till 7 spottar i mitt labbande idag, med bredare ljusbild på de som kommer att vara närmast garderoberna. 7an är en specialare då det blir två 50 garderober mot köksväggen, städ och liknande, och då dessa vetter mot de framtida större garderoberna blir det en mörk glugg så en spott till över där löser det problemet och man hittar i garderoberna. 250-300 Lux på en meters höjd i hela belysta delen.

Renoverat rum med öppna takbjälkar och isoleringsplast, sju infällda takspottar, nära garderober och byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Peter_K skrev:
Röjt ur garderoben:)

[bild]
Brukar inte de väggarna vara bärande?
 
Har fått upp räcket runt trappan igen. Det är förvisso tillfälligt och ska sitta där i något år fram tills nästa delprojekt startar, men skönt att inte bara ha ett hål rakt ner.

Tillfälligt räcke runt trappa med stolpar och plastvindskydd i ett pågående byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Själva stommen. Använder ett vindskydd från Kariba plast för att täcka mellan stolparna.

Delar av ett nymålat, vitt trappstaket ligger på ett arbetsbord i en rörig verkstad med trämaterial i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Måla måla...

Trappa med tillfälligt uppsatt räcke med svart plast och vita stolpar i en under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Allting på plats.
 
  • Gilla
Ramnemark och 2 till
  • Laddar…
P
ricebridge skrev:
Brukar inte de väggarna vara bärande?
Nej inget bärande där. Platsbyggd 60-tals garderob. Väggen ser likadan ut på motsvarande sida.
 
AndersPS skrev:
Har fått upp räcket runt trappan igen. Det är förvisso tillfälligt och ska sitta där i något år fram tills nästa delprojekt startar, men skönt att inte bara ha ett hål rakt ner.

Själva stommen. Använder ett vindskydd från Kariba plast för att täcka mellan stolparna.

Måla måla...

Allting på plats.
Vi har sådant nät från Kariba på vår balkong. Håller sig jättebra måste jag säga.

Vit och mörkgrå villa med balkong skyddad av ett nät under en blå himmel med vita moln.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
Hade elektrikern här som installerade jordfelsbrytare samt bytte ett gammalt 3-fas uttag till ett nytt, i garage/gym/förrådshuset. Han kommer en annan dag och drar kabel till 3 armaturer och 5 uttag, som jag själv sätter upp på valfri plats.
 
Tömt taket i pannrummet på spån. Gick hyfsat bra med grovavskiljare och dammsugare. Ska överlägga lite med min elektrikerkompis innan jag drar rör och gipsar igen.

Rensat pannrumstak med synliga träbjälkar och uppsamlade spånsäckar på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
Jo, jag håller på att renovera vardagsrummet och beskådade min miserabla takmålning. Det syns inte att det är rollat, utan det ser ut som att jag paltat med färg i taket... Egentligen hade jag inte planerat någon takmålning alls, men taket blev fult när taklisterna skulle lossas. Men det är faktiskt inte så lätt att rolla tak om man ska hålla rollern med ett jämnt tryck, samtidigt som man försöker klättra över, eller runda, möbler som står ivägen.

Riktiga målare är ju lyxlirare som alltid får måla i tömda rum!

Så nu på morgonen så har jag tömt vardagsrummet på nästan allt (bara soffan och bokhyllorna kvar). Så nu är det kaos i hela huset, Bäst att börja med en kafferast.
 
  • Gilla
ricebridge och 2 till
  • Laddar…
Allinug skrev:
Jo, jag håller på att renovera vardagsrummet och beskådade min miserabla takmålning. Det syns inte att det är rollat, utan det ser ut som att jag paltat med färg i taket... Egentligen hade jag inte planerat någon takmålning alls, men taket blev fult när taklisterna skulle lossas. Men det är faktiskt inte så lätt att rolla tak om man ska hålla rollern med ett jämnt tryck, samtidigt som man försöker klättra över, eller runda, möbler som står ivägen.

Riktiga målare är ju lyxlirare som alltid får måla i tömda rum!

Så nu på morgonen så har jag tömt vardagsrummet på nästan allt (bara soffan och bokhyllorna kvar). Så nu är det kaos i hela huset, Bäst att börja med en kafferast.
Ett tips när du rollar, gäller både tak och vägg. Ha mycket färg i rollern, fyll på ofta. Ett tips jag tagit till mig av en målare jag hade kontakt med. Lycka till.
 
  • Gilla
Allinug
  • Laddar…
Idag var vi ute i fyra timmar och räfsade löv. Det var tredje turen på tomten detta året. Vi köpte huset i december och förra ägarna har låtit trädgården förfalla sista året, så det är en del att ta tag i.
Har även monterat ett sorts fotbollsmål åt kidsen så dom kunde roa sig oxå.
 
E
Nyinstallerad braskamin i vardagsrum med stilla sken av solnedgång på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Installerat braskaminen. Lämplig tid nu när värmen börjar komma. 😂
 
  • Gilla
ricebridge och 2 till
  • Laddar…
"Överraskade " frun med ny 70 tums tv till mello finalen, hon är mello freak men de bästa med kråksången är att allsvenskan snart
Börjar 👍
 
  • Gilla
ricebridge och 5 till
  • Laddar…
Vilken tv ? :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.