846 läst · 4 svar
846 läst
4 svar
Två kran-problem fmm och mora
Har två problem:
1. Kökskranen, fm mattson. När jag spolat varmvatten har den blivit trög att röra (svänga på) Vad beror detta på? Hur fixar jag?
2. Badrumskran, mora. denna sitter på en toa som renoverades 2013 ungefär men inte använts så mkt förrän nu. Jag har nu märkt att "mittläget" sitter snett. Dvs det är iskallt när man har den rätt fram även om man spolat fram varmvatten. Det är alltså möjligt att detta fel fanns vid montering. Går det justera själv eller är det tillverkningsfel?
1. Kökskranen, fm mattson. När jag spolat varmvatten har den blivit trög att röra (svänga på) Vad beror detta på? Hur fixar jag?
2. Badrumskran, mora. denna sitter på en toa som renoverades 2013 ungefär men inte använts så mkt förrän nu. Jag har nu märkt att "mittläget" sitter snett. Dvs det är iskallt när man har den rätt fram även om man spolat fram varmvatten. Det är alltså möjligt att detta fel fanns vid montering. Går det justera själv eller är det tillverkningsfel?
Medlem
· Västerbottens län
· 17 886 inlägg
2. Det där är någon konstig föreställning att man ska spara varmvatten. Snart lär man sig att lagom varmt är "klockan" 7 eller 8 i stället för rakt fram. Urfånigt.
Protte
Protte
Är det så alltså? När jag satt och skrev inlägget reflekterade jag över om det kunde vara nåt sånt dumt. Vi renoverar andra badrummet nu och det är ju satt nån spärr på vattenflödet på duschblandare numera. Fånigt.prototypen skrev:
Redigerat:
Medlem
· Västerbottens län
· 17 886 inlägg
Går spaken mera åt vänster än åt höger?
Protte
Protte