Hej all el sugna lägger upp lite bilder på äldre elinstallationer. Verkstaden är från 1913
i dag är inriktningen svetsnings arbete Tillverkning av tankfordon i material. P490 svart,
syrafast, austenitiskt stål i 4401/4404-klassen ,aluminium 2024-T351. Kan lägga upp bilder
på tankfordon också om Inters finns...
i dag är inriktningen svetsnings arbete Tillverkning av tankfordon i material. P490 svart,
syrafast, austenitiskt stål i 4401/4404-klassen ,aluminium 2024-T351. Kan lägga upp bilder
på tankfordon också om Inters finns...
Var ett tag sen. Lägger upp en video för att visa att det är hantverk vid svetsning av mantel till tankfordon .
Jag filmade bakom svetsaren samt försökte filma genom ett mörkare Visir är skydd för ansiktet . Allt byggs förhand utom axlar lampor databoxar ventiler köpes. Efter svetsning Röntgas svetsen samt kontrolleras av T.R.K .Videon finns även här https://www.youtube.com/watch?v=90zABCN4XuA
Jag filmade bakom svetsaren samt försökte filma genom ett mörkare Visir är skydd för ansiktet . Allt byggs förhand utom axlar lampor databoxar ventiler köpes. Efter svetsning Röntgas svetsen samt kontrolleras av T.R.K .Videon finns även här https://www.youtube.com/watch?v=90zABCN4XuA
Medlem
· Västerbottens län
· 17 886 inlägg
Det var lite för enkelt förklarat, svetsas det från båda sidor?
Protte
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 17 886 inlägg
Har tittat nu, roterar tanken så man hela tiden svetsar horisontellt?
Sitter handtaget på en motoriserad "vagn" för handsvetsning är det ju inte?
Protte
Sitter handtaget på en motoriserad "vagn" för handsvetsning är det ju inte?
Protte
Det jag menar med manuell svetsning är att man inte svetsar med robot. den du kallar vagn är en Miggytrac svetspistolen sitter i den . Miggytrac följer et spår tanken roterar tracen går mot tankens riktning. När vi lägger
svetsproven svetsas de med enbart svetspistolen ingen Miggytrac. proven svetsas med genom trängning med en sträng OBS då blir det lika mycket svets på båda sidor av setsprovet .
svetsproven svetsas de med enbart svetspistolen ingen Miggytrac. proven svetsas med genom trängning med en sträng OBS då blir det lika mycket svets på båda sidor av setsprovet .