Snyggt kök. Jag gillar stavparketten, materialvalen och den "osynliga" takfläkten.
 
  • Gilla
Keegan
  • Laddar…
Instämmer! Vad är det för kök och luckor? Det ser ju ut som stommarna sitter helt ihop med en dekorlist utanpå - men hur funkar det med dörrarna, är det specialmått på dem?
 
Herrejävlar vad stiligt det blev!
 
Marlen Eskilsson skrev:
Snyggt kök. Jag gillar stavparketten, materialvalen och den "osynliga" takfläkten.
Tack!

badtastex skrev:
Instämmer! Vad är det för kök och luckor? Det ser ju ut som stommarna sitter helt ihop med en dekorlist utanpå - men hur funkar det med dörrarna, är det specialmått på dem?
Det är ett Ballingslöv kök, Gastro. Deras sk Classic sortiment. det sitter en distans mellan alla stommar som är 25 mm bra. Vi ville ha utseendet av ett "platsbyggt" kök.
Dörrar och allt är standardmått.



CM1234 skrev:
Herrejävlar vad stiligt det blev!
Tack så mycket! vi har blivit väldigt nöjda!
 
ljhnilsson skrev:
Det sitter vanligt fettfilter precis som vilken underskåp fläkt som helst.
rengörs på samma vis. bara lite joxigare att ta ner för tvätt eftersom det sitter i taket...
Vi skickar våra fettfilter i diskmaskin typ varannan vecka, men ni kanske undviker stekning och fett i stekpannan...

Håller med om att det blir en fin och luftig lösning med takfläkt. Passar bra in i det sekelskiftsinspirerade köket.
 
Väldigt praktiskt med diskbänk av värmekänslig plastik.
Praktiskt också med bara en diskho så får man slask och ren disk väl blandat.
 
  • Gilla
Alecci
  • Laddar…
Var det inte diskbänk i marmor?
 
johanpelle skrev:
Väldigt praktiskt med diskbänk av värmekänslig plastik.
Praktiskt också med bara en diskho så får man slask och ren disk väl blandat.
Vi tycker att skivan fyller våra behov, ställer inte varma plåtar eller stekpannor på skivan men det gör jag inte på någon annan skiva heller. Tycker fördelen av att ha en tät skiva som inte missfärgas överväger nackdelarna.

Att bara ha en stor diskho var även det en avvägning, i den bästa av världar fanns det plats till två stora hoar men så var det inte. Jag tycker den är superbra. Sjukt praktiskt att få ner en plåt och blötlägga på botten. Diska gör vi i maskin till 99%.

Jag vet inte riktigt vad du vill ha sagt med ditt inlägg, att inte alla gör samma val som vi har gjort köper jag fullt ut men jag tycker att en trevligare ton i är att föredra. Gillar du inte vad som gjorts så är det väl kanon att du slipper leva med det?
 
  • Gilla
saiter och 10 till
  • Laddar…
arneri68 skrev:
Vi skickar våra fettfilter i diskmaskin typ varannan vecka, men ni kanske undviker stekning och fett i stekpannan...

Håller med om att det blir en fin och luftig lösning med takfläkt. Passar bra in i det sekelskiftsinspirerade köket.
Mja, vi har nog varit lite dåliga på att diska våra filter... men det är lika enkelt att ta loss, bara att man får dra fram en stol så man når..
 
Trevlig tråd med väldigt inspirerande projekt. Köket blev väldigt bra och kul att ni valde vägen ni gjorde med fiskbensparketten. Känner själv igen mig med många av era projekt :)
 
Det där golvet blev ju helt galet snyggt! Bra jobbat!
Ang diskbänk så skulle jag också föredra en sådan diskho du har valt, plåtar är ett rent he*vete att hantera tycker jag när dom inte får plats i diskhon. Den rena disken brukar jag ställa i ett diskställ när jag handdiskat något, inte tillbaka i diskhon. ;)
 
falkn skrev:
Trevlig tråd med väldigt inspirerande projekt. Köket blev väldigt bra och kul att ni valde vägen ni gjorde med fiskbensparketten. Känner själv igen mig med många av era projekt :)
Tack!
Är ju inte helt klart ännu men snart så..:)
 
  • Gilla
wsp och 1 till
  • Laddar…
Gunnarssons skrev:
Det där golvet blev ju helt galet snyggt! Bra jobbat!
Ang diskbänk så skulle jag också föredra en sådan diskho du har valt, plåtar är ett rent he*vete att hantera tycker jag när dom inte får plats i diskhon. Den rena disken brukar jag ställa i ett diskställ när jag handdiskat något, inte tillbaka i diskhon. ;)
Tack!
Ja då tänker vi ganska lika om disken..
 
Gunnarssons skrev:
plåtar är ett rent he*vete att hantera tycker jag när dom inte får plats i diskhon.
Flera tycks använda ugnsplåtar och långpannor ofta, men vad tillagar ni i dem? Bakning givetvis, men övrigt?
 
Även med de få gånger jag diskar ungsplåtar så har det varit ett bra beslut att köpa en diskho där hela plåten får plats.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.