Gusten87 skrev:
Fick ett ryck och gjorde iordning den lilla matkällaren jag har under trappan till källaren! Lite trevligare med klinkers och ordentliga hyllor, nymålade väggar och bättre belysning som tänds när man öppnar dörren!

[bild]

MAT(?)källaren
 
  • Gilla
Snigla och 5 till
  • Laddar…
Isolerat och plastat vidare på väggen mot grannen. Måste hålla jämna steg med hur långt jag kommer med taket.
 
mexitegel skrev:
Återställt normalt driftläge i nätverket efter att den gamla Netgearswitchen gick och dog. Fick bli en ny Netgear, dock en 24-portars den här gången :)
Vad är det för rack du har?
 
Gusten87 skrev:
Fick ett ryck och gjorde iordning den lilla matkällaren jag har under trappan till källaren! Lite trevligare med klinkers och ordentliga hyllor, nymålade väggar och bättre belysning som tänds när man öppnar dörren!
Det verkar vara mycket matnyttigt i den källaren... :rolleyes:
 
useless skrev:
Det verkar vara mycket matnyttigt i den källaren... :rolleyes:
Blir mest nyfiken på den lilla asken i mitten.
Är det kanske till att ha uppfunnit ett eget recept på Screwdriver :)

Ett isfyllt glas med en gul-orange cocktail och en skiva lime, möjligtvis en Screwdriver.
 
rogi skrev:
Vad är det för rack du har?
Det är ett Rittal-skåp
 
TeroM skrev:
MAT(?)källaren
Kommer iaf inte törsta ihjäl 😂
 
  • Gilla
TeroM
  • Laddar…
Dragit upp nätverkskabel från källaren till vinden som jag håller på att inreda. Det var lite trångt med tre nätverkskablar i en sexton millimeters slang men med cat5 och en del vilja gick det bra.
 
Skruvat upp mer läkt i taket och insett att GTA'n skulle man skaffat för länge sen istället för Jula bänken jag använt tidigare. Man får vad man betalar för ...
Takläkt monterad med synlig isolering och en kap- och geringssåg på en arbetsbänk i en pågående renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kjell_G och 2 till
  • Laddar…
Fogat det sista i badrummet. Klar kl 23. Nu är det torktid 8 tim. Sedan kommer rörmokaren imorgonbitti kl 07.

Det blir på håret!
 
Tycker det låter som utmärkt planerat (y)
 
...och han kom? Bortskämd med att hantverkare håller tiden��
 
  • Gilla
nypon och 1 till
  • Laddar…
Byggt mera hyllor i skafferiet.....
Trähyllor i skafferi med flaskor, burkar och panel som ska monteras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vi har lite olika åsikter om vad hyllorna skall skall vara till för och vilka mått de skall ha, hon förstår inte att det är svårare för mina flaskor att krympa, inte i antal utan på höjden, jag var nästan klar i fjol med skafferiet, nu skall det byggas ut..... igen.

Inifrån är det mera kvar att göra..
Halvfärdigt skafferiutrymme med obehandlad träpanel och provisoriskt placerade hyllor med diverse föremål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Resterande panel skall upp och ännu mera hyllor.
 
  • Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
Nyoljad träbänkskiva i kök med vita kakelplattor och en vit skåpdörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Oljat bänkskivan 🇸🇪👍🏻
 
Kört ett väl rågat lass med gammal äcklig isolering, gamla glesen och vägg- och takgips till tippen. Note to self, riv i ordning. Nu blev det stopp vid isoleringskonteinern, tömma halva släpet (volym), vidare till gips konteinern, tömma massa blöt gips, runt hela tippen tillbaka till isoleringskonteinern, tömma halva släpet, vidare till gipskonteinern och tömma resten. Gäller att välja tidpunkt när man är i stortsett ensam på tippen ...
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.