Frågar åt en bekant som bor i en hyrd bottenvåning på ett hus.
Hyresvärden har låtit montera en Verisure brandvarnare lite korkat, så larmet går varje gång man öppnar ugnsluckan, kök/vardagsrum är i vinkel och öppet, så jag funderar på att flytta den dit.
Tyvärr tog jag ingen bild på den, men det sticker ut nått som jag gissar är en antenn, så den borde vara trådlös.
Vill fråga innan jag vrider bort den, så det inte finns nått typ av larm på den.
Nu får man tejpa över den för att använda ugnen, och det är ju inte bra om tejpen glöms bort.

Det brukar finnas sabotagelarm på de flesta larmgivare. Som kommer att lösa ut om du tar loss den.

Nu antar jag att det är ett larm med koppling till larmscentral. I så fall är det bara att ringa dit och be dem sätta den is ervice läge i en timme eller så. Fast då bör man kanske hitta på något annat skäl än att flytta den. Det vill de inte att man pillar med själv.

Misstänkte det, och den är kopplad till central. Hittills har hyresvärden varit hyresvärden varit hemma när larmet dragit igång, så hon kunnat stoppa utryckning.
Jag låter nog den vara.

Det är bara den som är larmadministratör som kan sätta larmet i serviceläge (särskild kod). Efter det är det ganska enkelt att flytta den.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.