2 391 läst · 5 svar
2k läst
5 svar
Knackar samt slår kraftigt i rör och blandare i nytt kök
Hej,
Vi har precis fått ett nytt kök monterat och jag skulle behöva hjälp att förstå hur det kan slå och knacka kraftigt när man stänger av varmvattnet i den nya köksblandaren. Det låter inget när man stänger av kallvattnet. Man känner slagen i både blandaren och rören...
Kommer ju så klart att ta upp det med vår rörmokare, men antar att han tycker det är ok med denna typ av beteende på rör/blandare...
Tack!
Vi har precis fått ett nytt kök monterat och jag skulle behöva hjälp att förstå hur det kan slå och knacka kraftigt när man stänger av varmvattnet i den nya köksblandaren. Det låter inget när man stänger av kallvattnet. Man känner slagen i både blandaren och rören...
Kommer ju så klart att ta upp det med vår rörmokare, men antar att han tycker det är ok med denna typ av beteende på rör/blandare...
Tack!
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Ja, det sitter en backventil i blandaren.
Rörmokaren skyller på dålig klamring av snickarna, snickarna skyller på dåligt VVS jobb... undra vad jag ska skylla på när det saknas en rörmokare och en snickare senare idag. Blir tokig på allt tjafs hela tiden!!!
Liknande trådar
-
Hur måla kallmur samt väggar källartrapp
Färg, Måla & Tapetsera -
IVT Greenline -> 2 felkoder samt elpatron som ej slår på
Värme allmänt -
Brytare slår ut när två maskiner är igång samtidigt i köket.
El -
Nibe 1245, högtryckslarm 50 samt hög kond ut.
Värmepumpar -
Köksfläkt som slår nästan hela tiden vid lite vind samt rengöring
Kök