Jag vet inte om jag är mest imponerad eller avundsjuk. :p
Riktigt snygt du har fått det skooda!
 
Efter att ha begåvats med en liten dotter så har det blivit jäkligt mycket snickartv. Martin Timell orkar man ju bara inte med men däremot Mattias från roomservice är en stor inspiration. Vilken jäkla talangfull snickare han är! Allvarligt, för en som blivit biten av snickarmasken bara de senaste åren så är det otroligt kul att kolla de gamla avsnitten av roomservice och denna vända beundra snickarkunskaperna.
 
Grattis till dottern!

Japp det finns mycket sevärt både där och på tuben. Hörde att det lades upp ca 24h nytt material varje timme på youtube, svårt att hinna kolla ikapp... ;)

Själv har jag jobbat med kartong :)
Småpysslade lite för att hitta en önskvärd design till mina "blast-gates" (portar?) för spånsugssystemet. Man kan ju kopiera någon annans, men detta är ju roligare! ;)


Prototyp av en blast-gate för spånsugssystem i kartong på ett träbord med skruvmejsel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Skooda och 1 till
  • Laddar…
  • Gilla
pjodden
  • Laddar…
pjodden skrev:
Grattis till dottern!

Japp det finns mycket sevärt både där och på tuben. Hörde att det lades upp ca 24h nytt material varje timme på youtube, svårt att hinna kolla ikapp... ;)

Själv har jag jobbat med kartong :)
Småpysslade lite för att hitta en önskvärd design till mina "blast-gates" (portar?) för spånsugssystemet. Man kan ju kopiera någon annans, men detta är ju roligare! ;)


[bild]
Fint :) du får återkomma med färdig design är också ute efter blastgates till kommande snickeri.
 
badtastex skrev:
*Host* Inte kopiera? *Host*

[länk]

Skämt åsido så tycker jag den designen verkar rätt bra, särskilt om man vill styra dem med ett servo eller dylikt...
Haha, vad kul!
Aldrig någon risk att man kommer på unika idéer. :) Tack för länken, den ska jag kolla närmre på!
 
Knåpat ihop en filhållare, inget avancerat men kan komma till pass vid skärpning av sicklar o sågar.


Hemmagjord trä- och metallfilhållare för verktygsslipning på arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hemgjord filhållare i trä och metall fäst i skruvstycke på arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kilensnickare och 9 till
  • Laddar…
Gjort en nattlampa till dottern. RGB-led från Biltema, glasburk från skafferiet, lite krossade flaskor och några skräpbitar plywood. Inte min design dock, såg någon på YT som gjorde en för ett tag sedan.


Hemmagjord nattlampa av glasburk med krossat glas och RGB-led ljus på plywoodbas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Själv harvar jag på med några serveringsbrädor....
Serveringsbräda av masur och flambjörk på ett randigt tyg med en kaffekopp och gröna blad i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Masur i kombination med flambjörk blir fina serveringsbrädor.....
Dock inget avancerat snickeri men kul.
 
Så mycket fin masur till en serveringsbricka :O
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Chrissofsweden skrev:
Så mycket fin masur till en serveringsbricka :O
Jo, jag vet.... men jag har inget annat att använda det till:surprised:
 
teed skrev:
Har varit ute och kontroll mätte torkade virket nu när den ståt en vecka. Lite olika läsningar runt om från 5,5% till 8% så ligger nog på runt 7% och riktigt fina brädor så jag är supper nöjd.

[bild]

[bild]

[bild]
När kommer ett klipp på din tork, hur den funkar, tips osv. Väntar med spänning.
 
Pagno skrev:
Jo, jag vet.... men jag har inget annat att använda det till:surprised:
Skärbrädor kanske ;)
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Pagno skrev:
Jo, jag vet.... men jag har inget annat att använda det till:surprised:
Jag kan definitivt göra knivar istället om du har fin masur i överflöd :) Sälja? Skicka ett PM i sånna fall :)
 
Octavianus skrev:
När kommer ett klipp på din tork, hur den funkar, tips osv. Väntar med spänning.
Har legat sjuk i tre veckor men börjar bli bra. Så skall bara försöka hinna i fatt alla olika project som på går.
Och ett av dessa är ett youtube klipp på torken, så förhoppnings vis om 2-3veckor.
 
  • Gilla
Octavianus och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.