KnockOnWood skrev:
Man blir ju helt knäckt :)

Men varför två "hack"?
Man kan väl inte ta av båda stövlarna samtidigt ändå?
Jodå, barnet springer fram till den och tar tag i handtaget och svingar sig under och håller ner fötterna lagom långt så gör pendelrörelsen tillbaka resten ;)

Står en sådan på förskolan här också, hur bra som helst!
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Jag förstår.

Ack, den som var barn igen :surprised:
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Ibland Är det för trångt för att montera normala dörrstängare.
Idag blev jag utskickad till ett för mig okänt ställe med en sorts dörrstängare jag aldrig sett. Den skall fällas in i dörrbladet på gångjärnssidan. Ett smalt, 40 cm långt, beslag. Snyggt skall det förstås bli. Det skall inte synas att det är ett fältmässigt montage.
Så här ser det ut
Dörrstängarmekanism inpassad i dörrblad, omgiven av spån och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Med ett sådant uppdrag är det mycket att tänka på innan man åker ut. Utan plan brukar inget gå bra. Kom på att Virutex låskistfräs kunde fungera. Lite fräsning på vanligt sätt som komplement, samt slutlig inpassning med stämjärn och skölp.
Verktyg och träspån på golv vid installation av en dörrstängare i en dörrkarm med Virutex låskistfräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så här blev det
Montering av en smal, inbyggd dörrstängare på gångjärnssidan av en dörr, verksamheten syns i arbetsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mvh Findus
 
  • Gilla
Lillkorpen och 9 till
  • Laddar…
Snyggt. Vet du vad det är för fabrikat på den?
 
Gretsch-Unitas står det på produktbladet. Tyskt företag.

Mvh Findus
 
Tack!
 
Har varit ute och kontroll mätte torkade virket nu när den ståt en vecka. Lite olika läsningar runt om från 5,5% till 8% så ligger nog på runt 7% och riktigt fina brädor så jag är supper nöjd.

Hand som håller en fuktmätare mot ett staplat torkat virke visande 8% fuktinnehåll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fuktighetsmätare på ett torkat träbräde som visar träets fuktprocent.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Staplar av torkade träbrädor med varierande fuktighetsnivåer ordnade på hyllor med mellanlägg i en vedbod.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 12 till
  • Laddar…
S
Igår kväll blev jag klar med monteringen av 18 meter hyllplan:)
 
Lokalerna har utökats. Vid månadsskiftet tillträdde vi ytterligare 150 m2. Stod i går och loppade ihop ett virkesställ.
Nyligen konstruerat trävirkesställ i en rymlig och tom industrilokal.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mvh Findus
 
  • Gilla
pjodden och 2 till
  • Laddar…
teed skrev:
[bild]
Vacker bild (y)
 
  • Gilla
teed
  • Laddar…
S
  • Gilla
Appendix och 10 till
  • Laddar…
Ingen risk att somna där inne med dom stoppljusen till luckor ;)
 
Det ser inte ens ut som en verkstad...... så ofattbart snyggt.

För mig har det blivit mer eller mindre blivit självklart att en verkstad är nedsliten och omålad och inredningen hopkommen av vad som gick att hitta i sopcontainrar.
 
S
Om jag blir utschasad från huset av frugan så gäller det att flyktstället är hemtrevligt:)

Edit: det finns jobb kvar i verkstaden/garaget innan allt är på topp, har ca 6 meter vägg kvar som behöver lite kärlek, har en fundering att använda en kombination av björkplywood och valchromat. Och sedan är det golvsocklar och taklister som behöver tillverkas, vertikalfräsen(y)
 
Redigerat:
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Skooda skrev:
Om jag blir utschasad från huset av frugan så gäller det att flyktstället är hemtrevligt:)
...
Var är sängen/soffan ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.