Ska regla upp för innertak som sagt och har läst att 60cc räcker även fast plattorna är 30cm?

Hur går jag tillväga på bästa sätt? Börjar från varsin vägg och reglar mig inåt mitten eller kör från ett håll bara?

kulle
Om plattorna är 30 måste du regla med 30
Vad är det för typ av plattor ?

Typ som huntonit fast dom heter något annat som jag inte kommer på nu🤔

K
Kör från ett håll. Du ska väl sätta plattorna på tvärs mot glesen så då spelar väl inte cc någon roll?

Du menar att jag ska regla på tvären och inte längs med rummet ?

K
Så är det monterat i de hus vi ägt. Men har man ett långt smalt rum blir det kanske snyggare att ha dem på andra hållet. Fick du inte med någon instruktion?

Såg att båda sätten finns representerade på youtube. Googla på montering innertak

S
cc30. men kolla vad tillverkaren skriver

Några fabrikat är ok med s600 om takskivorna monteras tvärs glesen, ska det monteras längs glesen är förstås s300 nödvändigt.
Läs anvisningen på det tak som ska monteras.

S
larsbj skrev:
Några fabrikat är ok med s600 om takskivorna monteras tvärs glesen, ska det monteras längs glesen är förstås s300 nödvändigt.
Läs anvisningen på det tak som ska monteras.
rekommenderar cc 300

Glöm inte att sätta första två reglarna lite tätare så du inte får en gripa på en halv regelbredd.

Har precis monterat takskivor på cc60, skruvade dessa med långsidan utmed glesen och jag utgick ifrån att jag ville ha en hel platta i mitten där taklampan skall sitta och sedan mätte jag mig utåt för att se så det inte blev för liten skarvbit på slutet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.