L
Jag har ett problem som jag har stirrat mig blind på ett tag. så ni får gärna hjälpa mig :)

Jag har en lampa som jag ställde in "Timers" på men efter sista "Off" kommandot så får den On och level ca 9.

Skärmdump av timer-inställningar för lampa med olika aktiveringsnivåer och tidpunkter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skärmdump av en logg med tidsstämplar och kommandon för lampa, inklusive "Off" och ljusstyrkenivåer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
lengmo skrev:
Jag har ett problem som jag har stirrat mig blind på ett tag. så ni får gärna hjälpa mig :)

Jag har en lampa som jag ställde in "Timers" på men efter sista "Off" kommandot så får den On och level ca 9.

[bild]

[bild]
Jag kör detta med LUA-kod och har ingen erfarenhet av att köra dimmers denna väg. Med LUA funkar "Off" men att dimma till 0% fungerar lika bra. Kan du inte dimma den till 0%?
//Henry
 
L
Nä det går tyvärr inte att sätta den på 0%.
 
lengmo skrev:
Nä det går tyvärr inte att sätta den på 0%.
Har du mycket som händer 20:10?
Prova att lägg dit ytterligare en 20:11 och ev. 20:12 som ett test. Funkar det så har du något att gå på.
Vilken dimmer är det?
//Henry
 
lengmo skrev:
Nä det går tyvärr inte att sätta den på 0%.
Det slog mig, det är möjligen inte LED-Lampor du dimmar? De slocknar ju inte på en dimmer utan att man monterar in lite extra som får ner potentialen till 0.
//Henry
 
// Letals // Pierre

Ler blygt det var brandväggen i Windows som spökade....
borde jag sett....

Domoticz V 3.6461 beta
Core i3 4GB 240GB SSD Windows 10

//Per
 
  • Gilla
PierLar
  • Laddar…
L
Nu har jag provat några dagar jag la till en "Off" till vid 20:12 då stängs lampan av. Nu tog jag bort den första "Off" så får vi se.
Lampan är en halogen så det bör vara ok belastning.
 
  • Gilla
HenFre
  • Laddar…
För nytillkomna!

länk till min LUA-kod:
https://1drv.ms/f/s!Amfw-eS_Sowj398H6rQb7ei8bdM6iQ

Det kan vara lite jobbigt att läsa allt här och jag tycker det är positivt ju fler avancerade användare vi blir på Domoticz så jag förnyar länken jag lagt ut tidigare.
Det är ju lättare att komma igång när man ser koden.
Tänk på att dzVents måste vara installerad och att det ännu så länge inte funkar i Windows.

//Henry
 
  • Gilla
gusso och 1 till
  • Laddar…
Tomas Andersson skrev:
Skåpet till mitt spa börjar ta form. Här testar jag att styra frekvensomvandlarna till pumpmotorerna med domoticz

[länk]
Fränt :) Vad styr du frekvensarna med? "utrustning"
 
Tyvärr köpte jag 380v frekvänsomvandlare och 230v motorer så det blir till att köpa nya
 
Kolla ditt projekt imponerade snyggt...

Domoticz V 3.6626 beta
Core i3 4GB 240GB SSD Windows 10

//Per
 
gusso skrev:
Rea på ZWave puckar på Clash Olsson!


[länk]

[länk]


Dock inte plus!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.