Ja!
 
Skjutdörrar är verkligen bra, älskar det!
 
niklasn skrev:
Snyggt!
Är det nu jag skall berätta om min mamma som borrade ett hål i väggen, rakt genom skjutdörren?
Har sett resultatet efter att en elektriker installerade en rotdosa på "fel" sida av en skjutdörr ...
 
Redigerat:
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Slipat och fräst alla spjälor till trappan samt två av handledarna. Sambon har mattat ner den delen av trappan som man inte enkelt skruvar ner och tar med sig ut till garaget samt målat en bjälke.
 
niklasn skrev:
Snyggt!
Är det nu jag skall berätta om min mamma som borrade ett hål i väggen, rakt genom skjutdörren?
Jaaaaaaaaa! :D
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Grundat alla lösa delar till trappan första vändan på en sida. Bilden nedan togs som ni ser ungefär halvvägs 😃

Trappdelar grunderade på ena sidan, placerade på arbetsbänk i ett garage under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
T
Renoveringsfas av ett kök med gipsskivor och reglar synliga, arbetslampor och verktyg på bordet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dag 2 på köket, om vi inte räknar med monteringen av kökstommarna ;)
 
Ska bygga grovkök i källaren, så jag började med att riva bort en gammal garderob:

Ett rivet utrymme i källare, vitmögel synlig, ojämnt klinkergolv och grönmålad vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tydligen mätte man fel när man gjorde vissa delar, den skulle egentligen vara 60cm bred och sitta hela vägen mot vänstra väggen, Men djupet blev inte mer än 58cm och strömbrytaren hamnade där, så det fick bli 50cm brett. Till höger har ett torkskåp stått en gång i tiden, nu stod där en kyl.

Rivna delar av en gammal garderob med vitmögel, bredvid en bit grön plastmatta, efter renovering i källare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Såhär ser en garderob ut efter att ha stått direkt mot en betongplatta i källare efter 45år.

Träskiva med vitmögel från gammal garderob stått mot betongplatta, synlig del av vit vägg och golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vitmögel på undersidan av garderoben.

Hörn med gammal grön plastmatta, uppriven delvis med mögelskador, intill en betongvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här ser vi den ursprungliga färgkombon. Grönt på väggarna och grön plastmatta på golvet. När man klinkrade golvet så verkar man ha tagit bort all plastmatta förutom denna lilla bit.
 
Börjat på det tråkigaste av renoveringen. Spackla-Slipa-Spackla-Slipa osv... hoppas jag överlever.
Jag besparar er bilder.....
 
  • Gilla
Sammy_j och 3 till
  • Laddar…
A
Jag har tagit ner ytterligare en bit tapet. Nu har jag bara 2 löpmeter tapet kvar att ta ner, sedan måste jag hitta en bra plats att ställa alla vardagsrumsmöbler i, så att jag kan spackla och slipa.
 
Ramnemark: Så lätt kommer du inte undan, vi andra vill beskåda ditt lidande =P
 
Bytt gipsskivor på en del av köksväggen ...

Renoverat kök med nya gipsskivor, TV på väggen och ett skåp under, samt byggmaterial och en stege i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kom fram till att det var enklare att riva bort gamla skivorna istället för att försöka riva bort eller bredspackla över spåntapeten.
Satt tillbaka frukost-TVn och skåpet under då jag i alla fall inte vågar börja spackla förrän jag slitit färdigt på andra sidan väggen. Skulle nog tro att eventuell spackling och målning skulle spricka upp när det bryts och bankas på reglarna ...
 
Kjell_G skrev:
Usch, alltid otäckt när det blir så blött i sängen! Plastlakan? ;)
Behövs inte, jag har blöjor :surprised:
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
13th Marine skrev:
Ramnemark: Så lätt kommer du inte undan, vi andra vill beskåda ditt lidande =P
Tog inte ens bild på spacklandet. Det är för tråkigt. Men jag förstärkte takstolarna iallafall, det blev fotat :)

Förstärkta takstolar med stålbalkar och träreglar, verktyg på arbetsplatsen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Har gjort ett ryck i källaren.
Premiärtvättade under veckan i blivande tvättstugan.
Vid dagens avslut ser det ut så här.
Lite fogning och lite annat ska ordnas.
Det är inte så mycket kvar där inne faktiskt.

Före (i somras)
Renovering i källare med borrhammare och betongspill på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu
Nyligen renoverad källartvättstuga med vit kakelvägg, skåp och bänkskiva samt tvättmaskin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Renoverad tvättstuga med vita kakelväggar, rostfri diskbänk och mörkt golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Appendix och 11 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.