Hej!

Funderar på att anlita detta företag.

Någon med erfarenheter?

Vad var det för 6 punkter som bes. mannen tog upp?

Det var ju ganska intressant påstående från VD för firman att det bara återstår arbete för ca 1000kr. De åtar sig alltså att lägga ett badrumsgolv för 1000 kr, plattsättning, och fogning. eller är det tom. fel på tätskiktet eller flytspacklingen med bakfall?

Jag kan säga att dom gjorde även elen själva förut (i alla fall i Gävle). Nu har dom i stället en elfirma som gör elen, dock kan det fortfarande hända att dom installerar vissa grejer själva. T.ex. badrumsfläktar.

Jag anser att när en byggfirma gör elen själv så är det tecken #1 på att dom är oseriösa. Fast NBJ har ju förvisso bättrat sig...

//Patrik

Redigerat:
Nu har de faktist varit och fixat punkterna på besiktningsprotokollet.
De viktigaste var:
1: Svacka brevid golvbrunnen med dålig avrinning som följd
2: Fogsprång på >1 mm på 20 % av plattorna
3: Ojämn fog mellan golv och vägg (ca 50 cm)

Tätskiktet var korrekt, det besiktigade vi separat när det var applicerat.

Angående hempularens kommentar:
Det hade 3 gubbar på plats för att knacka loss plattor 1,5 h (3x1,5 h) och sen var en kille på plats 2,5 dagar (1x8x2,5) = 24,5 h
Utöver de så hade de en låda klinkersplattor och en låda kakelplattor, lite fästmassa och lite fog. Jag tycker också det låter otroligt billigt med 1000 kr för detta arbete.

//Arvid

Tina123 skrev:
Hej!

Funderar på att anlita detta företag.

Någon med erfarenheter?
Återupplivar denna tråd.

Jag tänker inte gå in på detaljer utan råder bara den som tänkt anlita NBJ att först kontakta konsumentrådgivningen i den stad man bor i och lyda deras råd.

Det är dock inte dumt att kontakta konsumentrådgivningen oavsett vilken firma det gäller.

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.