Vinn appstyrt dörrlås godkänt av försäkringsbolagen

Appstyrt Glue Smart Lock monterat på en dörr och mobiltelefon med öppen app som visar användarbehörigheter.

Glue Smart Lock är en ny innovation på låsmarknaden - ett appstyrt lås som fungerar ihop med din befintliga låscylinder. Med Glue Smart Lock monterad på låset kan du låsa upp digitalt med mobilen, men även dela ut tillfälliga digitala nycklar till exempelvis hantverkare = inga fler nycklar under krukan.
Du ser i appen när någon låser upp dörren, och vem denna är. Dessutom fungerar låset fortfarande med din fysiska nyckel.

Glue installeras enkelt själv och påverkar inte det befintliga låset eller dörren.

Länsförsäkringar och IF godkänner officiellt Glue som kompatibel med hemförsäkringen.

Glue bygger på beprövad teknik som har försett hemtjänsten i Sverige med över 70 000 låstillbehör som sammanlagt öppnats över femhundra miljoner gånger.

2 vinnare!

Totalt värde cirka: 6 000 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför du skulle ha nytta av Glue Smart Lock.

Fråga: Vad innebär det att Glue är en retrofitlösning?


1. Det är designat för att likna traditionella lås
X. Det ersätter vredet på insidan
2. Det passar även lås äldre än 1993

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 27 januari

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Glue. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Glue för att de sponsrar den här tävlingen.
 
X. Det ersätter vredet på insidan

Jag är inne på att göra vårt hus smart med hjälp av den senaste tekniken. Att ersätta vårt dörrlås på det här sättet hade varit ett grymt startprojekt som verkar enkelt att komma igång med och som kommer sprida entusiasm inför nya lösningar till alla i familjen. Inte minst till de som brukar glömma sina nycklar!
 
nikasp
X Det ersätter vredet på insidan.

Jag har länge tvekat på Yale Doorman och slutade med att jag inte köpte. Skulle väldigt gärna ta emot ett Glue Smart Lock!

Vi har redan haft två incidenter med inlåst nyckel:
1) I somras råkade sambon låsa in både bilnyckel och husnyckel i bilen. Vi var i torpet så jag kunde inte ens låna bil och åka två timmar enkel väg för att hämta den andra bilnyckeln. Slutade med att Assistancekåren fick knacka en ruta på bilen och 1500 kr i självrisk samt resor till och från verkstad. Då började jag fundera på ett smart lås på riktigt.
2) Andra gången stod höggravid sambo ute i minusgrader och grät med vår hungriga 1,5-åring hon just hämtat från dagis. Jag fick kasta mig på cykeln och spurta hem från jobbet vilket tar 50 minuter. Inte kul, tur att vi har snäll granne så de kunde komma in och värma sig.
 
X. Det ersätter vredet på insidan

I bilen har både jag och sambon keyless ignition så man slipper ta fram nyckeln och den kan ligga kvar och mysa i fickan, en funktion som kändes som onödigt lyx när vi valde det men nu efter nått år känns allt annat som gå tillbaka till stenåldern.

Med Auto Unlock funktion som Glue Smart Lock har så skulle vi kunna få en liknande lösning med husdörren så att när vi kommer hem från affären med händerna fulla med matvaror så slipper vi fumlande med husnyckel och behöver bara öppna och gå in, låter som samma situation jag trodde jag kunde leva utan med bilen.
 
X. Det ersätter vredet på insidan.

Hamnat i ett låst läge med min fru gällande smarta lås, tror Glue smart kit kan vara nyckeln till hennes hjärta!
 
Det var snabba puckar! Tävlingen publicerades nyss och avslutas idag?

Svaret är X! Ersätter vredet på insidan.

Vi har i 7 års tid letat efter drömhuset. Då det inte fanns ska vi nu till att bygga vårt eget till sommaren som vi själva ritat.
Att slippa hålla koll på nycklar i all den oreda som det kommer bli, samt för att underlätta för alla hantverkare som ska springa där dag ut och dag in innan det står färdigt så vore detta låset från Glue en helt makalöst bra lösning!

Huset skulle också få sig ett lyft. Ett hus som byggs idag måste såklart ha massa smarta lösningar!
Smarta och säkra lösningar för vår trygghet när vi inte är hemma.

Detta lås är en sak som vi kommer ta med husplaneringen nu, oavsett vinst eller inte!

Vi tackar för tipset! 👍
 
Håller med om att detta var snabba bud :p


Svaret är X! det ersätter vredet på insidan.

Detta vore perfekt för mig då nio åringen kommer hem från skolan vid ca 1500 och själv är jag inte hemma före 1730, detta vore en trygghet att kunna öppna på distans till honom om/eller när han glömmer sin nyckel.
 
X. Det ersätter vredet på insidan

Jag har ett gammalt hus med 6 olika nycklar till dörrarna idag. Om jag vinner ert lås och allt fungerar bra så köper jag i alla fall 3 lås till av er. Har 7 ytterdörrar till huset men det är bara 4 som används regelbundet. Så ert lås skulle göra mig väldigt lycklig för det kan vara slutet på alla nycklar:).
 
X. Det ersätter vredet på insidan

Skulle vara bra när vi båda jobbar å barnen kommer hem från skolan...
 
X. Det ersätter vredet på insidan

Det vore perfekt att få en notis i mobilen när barnen kommer hem från skolan. Så att man vet att dom har kommit hem.

På sommaren har vi ofta bekanta som sover över några nätter och då slipper vi lämna ut och framförallt komma ihåg att få tillbaka husnyckeln.
 
Svar: X - Det ersätter vredet på insidan

Digitala nycklar skulle underlätta massor för oss i vår vardag! För att inte tala om så många gånger man ha känt sig orolig och osäker om dörren verkligen är låst hemma.. Jag tror tryggheten och det lugn man skulle få med detta kommer vara den största vinsten för oss.
 
X. Det ersätter vredet på insidan.

Vi vaknade häromkvällen att det drog väldigt kallt, så min fru gick upp för att kolla. Dörren stog helt öppen! Vi hade glömt att låsa och fjäder till den snedkapade delen som håller dörren stängd (tryckfall) fjädern värkar helt slut! Så dörren måste vara låst konstant! Har testat att justera det men det har inte blivit bra.
Nu såg jag denna tävling och oj va bra det skulle bli med Glue Smart Lock
 
X- det ersätter vredet på insidan.

Vi har olika nycklar till varje dörr på vårt relativt nyinköpta hus så det vore en stor förbättring att minska vaktmästarknippet med en nyckel.
 
X det ersätter låset på insidan

Så skönt för barnen att kunna slippa nycklar när de snart börjar skolan. Och att man vet att det inte blir nycklar på vift.
Detta gissel kan man slippa med deras smarta lås i appen:)
 
Svaret är X
Wow det här är precis vad jag behöver. Har verkstaden hemma på tomten. När man har krupit ner i soffan lagt sig tillrätta och kakelugnens sprakar. Och har precis plockat fram en film man vill se. Då och alltid då kommer man på att vist ja jag glömde låsa. Då är det bara att sträcka sig efter mobilen och vips så kan man ligga kvar och se på filmen utan att behöva klä på sig och stapla ut i kylan. Grym sak
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.