Hej

Har ett grovt betonggolv i källare, ca 30 kvm som nu ska göras i ordning. Tanken är att isolera 50 mm, lägga golvvärme och parkett.

Finns det några andra lösningar än att flytspackla ut ojämnheterna? Känns som att det skulle gå åt så jävla mycket flytspackel för att få det jämnt. Golvet är inte heller 100% i våg utan har lite "toppar" och "backar" även om man bortser från själva ojämnheten.

Se bilder

Ojämnt betonggolv i källare med synliga ojämnheter och höjdskillnader.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Oorganiserad källare med betonggolv och diverse byggmaterial samt förvaringslådor spridda i rummet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kanske betongslip för att få bort topparna? EPS-betong så du får isolering och utjämning på samma gång? Finns nog andra lösningar också.

vanpire skrev:
Kanske betongslip för att få bort topparna? EPS-betong så du får isolering och utjämning på samma gång? Finns nog andra lösningar också.
EPS-betongen kommer också behöva flytspacklas.

• Gilla
Peho8967
  • Laddar…
Varför inte gjuta på en platta med lite lösare betong och sedan lägga en tunn kaka flytspackel uppe på det? Blir antagligen billigast.

Exsicco skrev:
Varför inte gjuta på en platta med lite lösare betong och sedan lägga en tunn kaka flytspackel uppe på det? Blir antagligen billigast.
Nja då ska man väl gjuta så att man slipper spackla kan jag tycka

Det skulle ju vara isolering också? Då blir det ju bra med lite flyt och sedan cellplast och golv på det.......även om jag skulle vilja ha isoleringen i botten istället.

Exsicco skrev:
Jo det var ju i princip det jag föreslog.

vanpire skrev:
Jo det var ju i princip det jag föreslog.
Nja... men visst kan man lägga ett lager EPS och flytspackla på det men nackdelen med EPS är att den är allt annat än självutjämnande.

Bara att sätta upp en laser i rätt höjd så är det ganska enkelt att dra till i rätt höjd, sen ska det ju på 20cm flyt så perfekt behöver det inte vara

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.