ok. Så hur bör jag koppla ?

Det verkar vara rätt fysiskt kopplat.
Felet kan vara mjukvarurelaterat eller hårdvarurelaterat.

Vi kommer inte längre utan svar på följande frågor:

Hur många trådlösa enheter ansluts till routern?

Exakt vilka felmeddelanden kommer upp när det börjar strula?

Vilka ip-nummer får dom trådlösa enheterna?

Får routern ip-nummer på WAN-sidan (mot fibern) i samma serie som dom trådlösa enheterna?

Ändras något ip-nummer när det börjar strula?

Jag har fiber som driftas av IP only med com hem som tjänsteleverantör. För någon månad sedan gjordes någon form av servicearbete i nätet och bredbandet kom inte igång efter det trots omstart av intenoswitchen och routern. Nollställde då intenoswitchen (likadan som den du har tagit foto på) via en liten knapp som man kommer åt med spetsen av ett gem t.ex. Efter det startade allt igen. Vad säger de på supporten?

Daniel

• Gilla
TowaTei
  • Laddar…
DABBR skrev:
Jag har fiber som driftas av IP only med com hem som tjänsteleverantör. För någon månad sedan gjordes någon form av servicearbete i nätet och bredbandet kom inte igång efter det trots omstart av intenoswitchen och routern. Nollställde då intenoswitchen (likadan som den du har tagit foto på) via en liten knapp som man kommer åt med spetsen av ett gem t.ex. Efter det startade allt igen. Vad säger de på supporten?

Daniel
Menar du den lilla eller stora boxen som nollställdes?

Den till vänster på bilden med en röd ethernetkabel i.

hsd
Den liia till höger är fiberomvandlaren.
Den större till vänster är mediaomvandlaren, den kan startas om eller resettas.
Från medaomvandlaren bör det finnas en router inkopplad, den kan startas om eller resettas, till routern kopplas dator och tvbox med kabel och/eller trådlöst samt telefon.
Ibland kan tv och telefon anslutas till mediaomvandlaren via boxar

Tänkte bara jag skulle återkoppla:
Routern och de trådlösa sändarna kunde inte längre samsas efter IP onlys uppgradering i stationerna. Det hela slutade med att vi fick köpa två puckar som sattes i vägguttagen så att "internet" går via strömkablarna i väggen istället.
Nu funkar allt...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.